<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Oda kutter prisene – skal konkurrere mot lavpriskjedene

Nettmatbutikken Oda tar opp kampen mot lavpriskjedene med et stort priskutt på 3.000 varer for å vokse raskere.

    Publisert 22. sep. 2021 kl. 12.35
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 145 ord
    KUTTER PRISENE: Karl Munthe-Kaas i Oda lover å sette ned prisene til Rema 1000-nivå. Foto: NTB

    Med priskuttet er målet å konkurrere mot Rema 1000, Kiwi og Coop Extra, som er de tre store lavpriskjedene i Norge.

    – Og da snakker vi prisgaranti: å matche alle varene som man finner i en Rema 1000-butikk, sier Oda-gründer Karl Munthe-Kaas til E24.

    Oda har ingen fysiske butikker. Kundene bestiller matvarene på nett, og Oda leverer dem direkte hjem til kundene.

    Gründeren sier at de i snitt setter prisene ned 6 prosent. Målet er å vokse raskere.

    – Det høres kanskje ikke så mye ut, men det er gigantisk i dagligvaresammenheng. Og for folk flest er dagligvare en av de største utgiftspostene, bortsett fra bolig, sier han.

    Munthe-Kaas sier at Oda tidligere har vært en premium-service der man kjøper seg tid, men at man med priskuttet får tiden gratis.

    – Men det har vært nødvendig med teknologi, og det har vært nødvendig med skala. Nå har vi det, sier Munthe-Kaas.