Med priskuttet er målet å konkurrere mot Rema 1000, Kiwi og Coop Extra, som er de tre store lavpriskjedene i Norge.
– Og da snakker vi prisgaranti: å matche alle varene som man finner i en Rema 1000-butikk, sier Oda-gründer Karl Munthe-Kaas til E24.
Oda har ingen fysiske butikker. Kundene bestiller matvarene på nett, og Oda leverer dem direkte hjem til kundene.
Gründeren sier at de i snitt setter prisene ned 6 prosent. Målet er å vokse raskere.
– Det høres kanskje ikke så mye ut, men det er gigantisk i dagligvaresammenheng. Og for folk flest er dagligvare en av de største utgiftspostene, bortsett fra bolig, sier han.
Munthe-Kaas sier at Oda tidligere har vært en premium-service der man kjøper seg tid, men at man med priskuttet får tiden gratis.
– Men det har vært nødvendig med teknologi, og det har vært nødvendig med skala. Nå har vi det, sier Munthe-Kaas.