<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Lanserer ny satsing

Det sosiale mediet TikTok lanserer abonnementer for direktesendinger å kunne gi skapere av innhold inntekter fra fans. 

    Publisert 23. mai 2022 kl. 21.18
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 136 ord
    STEPPER OPP KONKURRANSEN: TikTok stepper opp konkurransen med Twitch og YouTub ved å nå lansere satsing på abonnenter til direktesendinger. AP Photo/Kiichiro Sato,

    Denne uken stepper TikTok opp konkurransen med Twitch, YouTube og andre konkurrenter ved å lansere abonnenter for direktesendinger på TikTok.

    Tjenesten skal gi skapere av innhold på plattformen muligheter til å generere årlige, tilbakevendende inntekter gjennom betaling fra sine største fans, skriver Techcrunch.

    På lik linje med rivaliserende strømmesider vil den nye tjenesten til TikTok tilby abonnenter en rekke fordeler som en eksklusiv chat for abonnenter og merker for ulike abonnenter.

    Det ryktes også at en fordel med å være abonnent skal være å kunne kontrollere kameraene på skapernes direktesendinger. 

    Programmet vil offisielt lanseres i beta-versjon 26. mai, i første omgang med testing med et utvalgt antall skapere som har blitt invitert til å delta, ifølge Techcrunch. 

    Nyheter om at TikTok vurderte å tre inn i abonnent-markedet ble først avslørt i januar, men spesifikke detaljer var ikke kjent på det tidspunktet.