<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Stopper markedsføring på Twitter

Volkswagen, Pfizer og General Mills føyer seg inn i rekkene av selskaper som ikke lenger ønsker å betale for annonsering på Twitter etter Elon Musk kjøpte selskapet.

Publisert 4. nov. 2022 kl. 20.34
Oppdatert 4. nov. 2022 klokken 20.37
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 120 ord
AVVENTENDE: Flere internasjonale selskaper ønsker å se hvordan situasjonen utvikler seg før de går videre med markedsføring hos Twitter. Foto: Reuters

Den månedeslange sagaen om Elon Musks ønske om å kjøpe Twitter kom til veis enda da milliardæren kunne annonsere i forrige uke at kjøpet var fullført. 

Nå melder flere selskaper at de ønsker å suspendere annonsering på plattformen.

Volkswagen meldte fredag ​​at det hadde rådet alle sine merker til å stoppe annonsering på plattformen «inntil videre» mens det overvåker hvordan Twitter utvikler seg.

General Mills meldte også forrige uke at de ville stoppe all annonsering på plattformen. 

– Vi har stoppet annonseringen på Twitter. Som alltid vil vi fortsette å overvåke denne nye retningen og evaluere markedsføringskostnadene våre, sa en talsperson for General Mills den gang. 

Twitter står bare for omtrent 1 prosent av globale digitale medier, men reklameinntekter står for brorparten av selskapets inntekter.