– Vi er i ferd med å gå tom for noen av de beste champagnene, sier adm. direktør for Moët Hennessy, Philippe Schaus til Bloomberg TV.
Ifølge Schaus går det såpass godt at den nåværende perioden blir kalt «roaring 20s» internt.
– Dette året vil være et fantastisk år for champagne, sier Schaus, som legger til at de får en ny påfylling av varer hvert år.
Etter et fall i starten av pandemien har de store luksusmerkevarene meldt om stor etterspørsel etterhvert som samfunnene har åpne topp igjen. Blant annet slo LVMH analytikernes forventninger i fire av sine fem hovedavdelinger ved forrige kvartalsrapport.
Venter på Kina
Champagnesjefen opplever likevel en følelse av usikkerhet på grunn av inflasjonen, og en økning i råvarekostnadene kan medføre at selskapet blir nødt til å øke prisen på enkelte produkter, sier han til Bloomberg.
Selv om det er gode tider for champagne venter likevel Schaus på gjenåpningen i Kina, som et viktig marked for andre drikker enn bare champagne.
– Kina er et stort marked for Hennessy Cognac. Så vi venter på at de skal gjenåpne igjen, sånn at folk kan gå ut på barer og restauranter og for å konsumere så mye som de ønsker. Vi forventer at det vil, som ved de andre markedene, være litt oppdemmet etterspørsel, som vi forbereder oss til og håper vi skal klare å dekke, sier Schaus.