<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Ice kjøper Vipps Mobil – skaffer 19.000 flere kunder

Vipps dropper mobilsatsingen etter to år, og overlater 19.000 abonnenter til Ice.

    Publisert 1. des. 2022 kl. 09.24
    Oppdatert 1. des. 2022 klokken 09.31
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 207 ord
    STYRKER POSISJONEN: Ice og adm. direktør Eivind Helgaker. Foto: Iván Kverme

    Ice kjøper Vipps Mobils kundebase på 19.000 abonnenter, opplyses det i en melding torsdag. Samtidig legges Vipps' mobiltilbud ned – to år etter etableringen. Avtalen gjennomføres i løpet av januar 2023.

    MÅ VOKSE: Sier kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid. Foto: Ice

    – Vårt mål er å skape konkurranse i mobilmarkedet, og for å kjempe mot de store må vi fortsette å vokse. Da Vipps skulle ut av mobilmarkedet var Ice en helt naturlig kandidat for kjøp av kundebasen, forklarer Shiraz Abid, kommersiell direktør i Ice.

    Styrke posisjonen

    Adm. direktør Eivind Helgaker tilføyer at oppkjøpet er én av flere strategiske investeringer selskapet gjør for å øke konkurransen og styrke selskapets posisjon i det norske markedet.

    For sine nye kunder lover Ice tilsvarende eller bedre abonnement til samme pris, samt dobbel data ut juli måned og fri månedsavgift ut februar. Vipps-abonnentene skal foreløpig ikke behøve å foreta seg noe, og de vil bli kontaktet av Ice over nyttår.

    Totalt har Ice mer enn 735.000 kunder i privat- og bedriftsmarkedene.

    Vipps' hovedfokus

    For Vipps handler avtalen om å fokusere på sine betalingstjenester.

    – Vipps' hovedfokus nå er å bygge den sterkeste lommeboken i Norden – med vyer om Europa. Da synes vi mobilkundene våre fortjener et hjem som gir de den omsorgen de fortjener, sier Caroline Lunde, kommunikasjonssjef i Vipps.