<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Spotify satser på lydbøker

Spotify ruller ut et ekstra avansert premiumabonnement med storsatsing på lydbøker.

Publisert 20. juni 2023
Oppdatert 20. juni 2023
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
Article lead
+ mer
lead
UTVIDER: Spotify satser på å utvide produktporteføljen mot slutten av året. Her representert ved konsernsjef Daniel Ek. Foto: Bloomberg
UTVIDER: Spotify satser på å utvide produktporteføljen mot slutten av året. Her representert ved konsernsjef Daniel Ek. Foto: Bloomberg

Spotify har planer om å rulle ut et superpremium-abonnement mot slutten av året, ifølge en artikkel fra Bloomberg.

Den kommende abonnementsplanen fra Spotify vil innebære flere nye funksjoner. For det første vil den inkludere høykvalitets lyd. I tillegg vil brukere få tilgang til et utvalg lydbøker.

Detaljene rundt lydboktilbudet er ikke avklart, ifølge Bloomberg, men det kan innebære et visst antall gratis timer eller titler pr. måned, med muligheten til å kjøpe ekstra innhold. 

Øke inntjening

Det er flere grunner til at Spotify gjør disse grepene. For det første ønsker de å generere økte inntekter. Ved å tilby en dyrere abonnementsplan med høykvalitets lyd og ekstra lydbokfunksjoner. Dette bidrar til å tilfredsstille investorer som har oppfordret Spotify til å øke prisene.

Videre ønsker Spotify, ifølge Bloomberg, å konkurrere med konkurrerende tjenester som Apple Music og Amazon Music, som allerede har lignende funksjoner. 

Det er også en strategi for å diversifisere Spotifys tjenester og tilby mer enn bare streaming av musikk. Ved å inkludere lydbøker og eksklusive innholdstilbud.