Klokken 16.30 gikk fristen ut for tegning i reparasjonsemisjonen hos flyselskapet Norse Atlantic.
Basert på en foreløpig telling, hadde det blitt mottatt tegninger for totalt 6,3 millioner av 9,1 millioner tilbudte aksjer, skriver flyselskapet i en børsmelding onsdag.
Med en tegningskurs på 11 kroner aksjen, henter selskapet dermed inn brutto 69,5 millioner kroner . Det betyr 30 millioner kroner mindre, enn ved en potensiell fulltegning som ville gitt 100 millioner kroner inn til selskapet.
Tegningsbeløpet som skal betales av hver abonnent, vil bli distribuert av meglerne Pareto Securities AS og SpareBank 1 Markets, rundt 25. januar, skriver de videre.
Det var i fjor november at selskapet, gjennom en rettet emisjon, skulle hente 500 millioner kroner. Ifølge selskapet var pengene ment til å sikre flyselskapet økonomisk gjennom den krevende vintersesongen. En større enn ventet forbrenning av kapital, samt en mulig avtale med en underleverandør skulle også være bakgrunnen for kapitalinnhentingen.
Norse hentet imidlertid 113 millioner mer enn planlagt, og endte på 613 millioner kroner. Det ble samtidig besluttet av styret å gjennomføre den nå nylige avsluttede reparasjonsemisjon for aksjonærer som ikke deltok i den rettede emisjonen.
Flyselskapet legger 28. februar frem sine tall for fjerde kvartal 2023. Aksjen handles onsdag ned 3,88 prosent til 12,5 kroner.