Ifølge Konik er merkevaren til Manchester United sterk og han påpeker at klubben har over 1 milliard tilhengere, det skriver MarketWatch.
– Vi forventer at initiativer for å engasjere fansen vil gi avkastning på lang sikt, sier analytikeren.
Ny manager
Manchester United startet en ny plan i selskapets 3. kvartal og gjorde nylig en ny lederendring i ansettelsen av Ruben Amorim som ny hovedtrener. Amorim er tidligere Sporting Lisboa-manager. Aksjen steg da klubben fjernet Erik ten Hag fra managerrollen i oktober.
– Innsatsen for å kutte kostnader er på rett spor. Klubbens nylige endringer markerer en overgang mot erfarne europeiske fotballprofiler, både på og utenfor banen. Det gir klubben en mulighet for å forbedre prestasjoner og vekst, sa Konik.
Aksjene i Manchester United som handles på New York børen har falt 2,5 prosent de siste fem handelsdagene og 16,4 prosent hittil i 2024. Morselskapet til den engelske legendeklubben rapporterte bedre salg enn ventet tirsdag. Omsetningen i 1. kvartal var 143,1 millioner pund, eller 179,8 millioner dollar.
Manchester United har fått kritikk fra tilhengere for svake prestasjoner på banen de siste årene. Klubben vant sist Premier League i 2013.