<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Philip Morris ønsker å minke sigaretteksponeringen ytterligere

Philip Morris ønsker at 70 prosent av inntektene skal komme fra røykfrie produkter innen 2030. Svenske Zyn skal vil være en helt sentral faktor for å lykkes.

Publisert 28. sep. 2023
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
Article lead
MINDRE RØYK: Phillip Morris oppjusterer ambisjonene. FOTO: Daniel Acker

Philip Morris, verdens største tobakkselskap, oppjusterer den tidligere ambisjonen om at halvparten av inntektene skal komme fra røykfrie produkter til 70 prosent innen 2030.

– Vi ser en realistisk vei mot å bli et røykfritt selskap over tid, og dette vil oppnås marked for marked, sa adm. direktør Jacek Olczak i Philip Morris i en uttalelse før selskapets investorpresentasjon på torsdag.

Det har som mål å oppnå et salgvolum på 180 til 200 milliarder enheter av elektroniske sigaretter og et salgsvolum på 800 millioner til 1 milliard bokser med snus innen 2026.

Selskapet forventer at snusmerket Zyn, som det fikk via oppkjøpet av Swedish Match i 2022, vil være en helt sentral faktor i ambisjonene. I perioden mellom 2024 og 2026 forventer selskapet at snusmerket skal bidra til tosifret vekst i omsetningen.