IKT og Tech

Myrabakk
16.03.2021 kl 20:00 1658

Jeg har tidligere sendt mail til både Henriette Trondsen I Arctic Securities og Aksel Engebakken i ABG Sundal Collier med spørsmål om de tenker å justere kursmål og gjennomføre en analyse av selskapet igjen. Dette gjorde jeg vel litt før jul. Jeg fikk ikke svar fra noen. Deres dekning og justering av kursmål av poLight ble gjort i forkant av emisjonen våren 2020, og jeg mistenker det var for å øke interessen for mulig kursstigning. Jeg sendte en høflig og enkel mail med spørsmål, og da forventer jeg at man får svar. Ikke nødvendigvis det svaret man ønsker, et "ingen kommentar" eller "det kommer vi tilbake til" er helt ok, men det var altså ikke noe å høre. Jeg sendte noen mailer og tok et par telefoner i forbindelse med reparasjonsemisjonen, og da tok det bare minutter før de svarte ut spørsmålene.

Henriette Trondsen er meget dyktig på teknologisiden, og jeg husker hun deltok fysisk og hadde spørsmål på den første Q-pres jeg lyttet til tidlig 2020. Det hadde vært kjekt med en analyse fra henne, men jeg tviler på at de kommer med den før vi har smartphonebestilingen på bordet. Når man har tall på hva man har fått så pleier analysene komme...

Det eneste selskapet jeg vet om på børsen som dekkes av en gravende teknolog som setter kursmål basert på gravearbeidet er NOD. Der dekker Petter Kongslie selskapet, og han plukker i stykker ting for å finne komponenter, og har kvalifisert gjetning på tekbeskribelser av f.eks NOD i Samsungøreklokker selv om det ikke er meldt. Slikt baker han inn i kursen der, og anslår salg og inntekt i fremtiden.

Skulle vi ønsket oss en råtass av en analytiker som gjlr grundig research så må det være han, tror det er SB1 han er i.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.