Sjømat ‑ fiskeri og oppdrett

urix
26.03.2021 kl 04:03 9842

I dette gamet er det " farlig" å bruke ord som aldri og alltid, det vil være mennesker som gjør ting på tvers av hva vi forventer, det er det lite vi får gjort med. Selvfølgelig har vi lov å undres, men om vi alle tenkte likt ville markedet vært lite spennende.
Så derfor vil jeg bruke tida mi på å følge utviklingen i landbasert oppdrett. Spesiellt interessant blir det å følge Salmon Evolution Holding og The Kingfish Company tett, da jeg har investert i begge. Begge selskapene virker solide og gir et godt inntrykk om framtida som kommer. Om Salmon kommer med en melding om notering på hovedlista tror det vil gi et rykk i kursen. Guiding i King angående omsetning: 4000EURO i 2020, 15000EURO i 2022 og 66000EURO i 2023. Her vil det skje store utslag på kursene om de innfrir. Det skal bygges nye anlegg i Sør Korea (Salmon) og i Maine/ USA (King), alt er klart og tilrettelagt.
Er av den oppfatning at om noen år (3-5) burde begge minimum tripples fra dagens nivå, kanskje femgangeren. Time will tell.
Kursmålene til meglerhusene synes jeg er konservative. Siste fra Fearnley 9 kr. på Salmon E. og 80 kr. på Andfjord, forstå det den som kan. Itte gjør je!
Nøkkelordet er vel tålmodighet .
Og husk tida går fort om et år har Salmon fisk i tankene og første slakt kommer i Q4 2022. King skal tidoble produksjonen i 2021.

God helg til dere alle!!!
Redigert 26.03.2021 kl 05:57

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.