Finans og forsikring

Tectic
19.01.2022 kl 18:38 1427

Du har min respekt ved å selge å ta tapet. Men å ytre deg slik du gjør med å sammenligne Axactor og B2H blir litt feil grunnlag å ta beslutninger på.

Siterer:

"Og så ser du på konkurrentene, la oss ta B2H, for eksempel. De har kjøpt tilbake aksjer, stille i markedet, og levert sterke resultater. Alternativkostnaden for å holde ACR er for høy, og derfor bestemte jeg meg for å avvikle stillingen min. Jeg vil ikke korte ACR, jeg vil rett og slett ikke være en del av dette amatørselskapet, som ikke vet hva de gjør i markedet"

Du hadde nok ikke ment det samme i 2019 da B2H skrev ned portoføljen med 430 millioner.

Acr er et mye nyere selskap enn B2H og startet opp først høsten 2015.

Axactor har etter mitt syn et mye høyere potensialet til vekst og kursstigning de nærmeste året enn B2H. B2H er priset til 4 milliarder kroner og Acr er priset til 1,9 milliarder kroner, mens egenkapitalen til selskapene er nesten lik, å jeg tror at Acr er der B2H var for noen år siden, og at de kan komme på b2H- størrelse i løpet av kort tid. Det tok nemlig en stund før B2H også klarte å tjene penger på bunnlinjen, topplinjen må vokse først, men når bunnlinjen først kommer burde det komme raskt pga stordriftsfordeler for Axactor. Jeg ser heller ingen grunn til at ikke skal klare å gjøre det B2H har gjort til nå.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.