IKT og Tech

Stock_ings
06.03.2022 kl 14:40 3486

Jeg nevnte ikke at de skulle være profitable etter 3Q. Det du sier her om at "så at du hadde forventet at de skulle være profitable etter Q3-21, må du nok bare ta selvkritikk på. Det er det ingen som kjenner selskapet som har trodd." det forstår jeg ikke hvor du tar fra.

Jeg har en god kamerat som jobber i Akersgata som software engineer, så at jeg ikke kjenner selskapet er nonsens. Jeg kjenner ikke til innsideinformasjon, men jeg kjenner til det daglige av arbeidsbelastning. Det er sykt travelt på avdelingen, og det er vanvittig strenge krav fra kundene. Det er massevis av småproblemer som alltid må fikses og løses, og det er stadig nye krav og tidsfrister. Det ble endelig avtale med Lenovo, og det var stort for de som jobber der, men det er fortsatt travelt.

Lenovo har nå endelig kommet ut med maskiner med VS. Likevel er det ikke tatt bestemmelse om at de skal bruke VS i alle maskiner, om jeg forstår dem rett siden de enda jobber med programvaren og forbedringer av gesture algoritmen.

Du sier at de kanskje bare trenger litt over 40 millioner for å gå i pluss i 2021! Da blir aksjekurs på 4Q et veddemål om hvor mye av kontraktsverdiene på telefonavtalene som kommer på rapporten, og hvor mye de allerede har fått i upfront allerede på 3Q. 4Q er alltid bra, mens de andre pleier å være mindre gode. 3Q var uvanlig bra, noe som kan tyde på at du har rett om at de har fått mye i upfront. Da blir i såfall 4Q svakere, og DN og E24 kommer til å smøre opp at de taper penger om resultatet er i minus for året når det kan være forventet at det er pluss.

Jeg vedder på at kursen får en kraftig dipp på torsdag. Kanskje det er dumt, men jeg venter med å kjøpe mer til etter rapporten.
På lang sikt betyr ikke 2021 noe som helst, men skal jeg ha best mulig inngang så tror jeg at verdenssituasjonen, fokus på lønnsomhet i vekstselskaper i pressen, samt mange nervøse småinvestorer som trekker penger ut fra børs kan være sterke drivere for kursnedgang. Det samme vil det være om Elabs forteller på 4Q at Lenovo avventer nye serier med VS til de har fått kundenes vurderinger på den første serien.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.