IKT og Tech

Stock_ings
11.03.2022 kl 08:29 1441

Capaz, du vil så gjerne ha rett, men det er kanskje ikke så dumt å høre på andre som også kjenner selskapet? Jeg fulgte strategien jeg forklarte deg for 4 dager siden, selv om du forsøkte å overtale om å kjøpe før rapporten kom. Jeg fikk min inngang på 22,00, 15% lavere enn dagen før Q. Det er billig, for som jeg sa, så kommer inntektene fra Lenovo i dette kvartalet og inntektene fra kunden med 7 telefoner kommer nå. 1Q blir derfor stort.

Dette var det jeg forklarte var saken med 4Q:

"Du sier at de kanskje bare trenger litt over 40 millioner for å gå i pluss i 2021! Da blir aksjekurs på 4Q et veddemål om hvor mye av kontraktsverdiene på telefonavtalene som kommer på rapporten, og hvor mye de allerede har fått i upfront allerede på 3Q. 4Q er alltid bra, mens de andre pleier å være mindre gode. 3Q var uvanlig bra, noe som kan tyde på at du har rett om at de har fått mye i upfront. Da blir i såfall 4Q svakere, og DN og E24 kommer til å smøre opp at de taper penger om resultatet er i minus for året når det kan være forventet at det er pluss.

Jeg vedder på at kursen får en kraftig dipp på torsdag. Kanskje det er dumt, men jeg venter med å kjøpe mer til etter rapporten."

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.