Offshore

rayeknor
25.03.2022 kl 08:53 6035

Tydelig kursbremsing på gang siste 2 dager her og der.

Ser det som sannsynlig at løsningen blir overtagelse av skipene eller utleie nå da oljeprisen er godt over 100 med ingen utsikter til å ende under dette året, mer penger der enn cash utbetaling. Tenker Fredriksen vi ha selskapet for å bake to nye skip inn i nye Seadrill eller noe sånt.

Vanskelig å se risiko fra dagens kurs under 30 som tilsier ingen av de kansellerte skipene priset inn enda, med mindre kontraktene ble undertegnet av døvblinde fra NODLs side. Noe styrets vurdering etter min mening viser ikke er tilfelle.

Så vidt jeg kan se går de fleste kanselleringer ved kontraktsbrudd i kjøpers fordel, siden Fredriksen nå har bydd på selskapet tror (vet?) han hvilken vei dette går.

Største risiko jeg ser her er at han får nok aksjer til å sluke NODL og tar selskapet av børs, men hvis folk følger med i timen blir det vanskelig, som styret skriver er vurderte verdier signifikant høyre enn 17 per aksje, og ganske sikkert signifikant høyere enn dagens kurs under 30 også.

Pliktige bud på et selskap er stort sett alltid bunnfiske ikke vurdert riktig verdi med koselig premium, det var da jeg så dette budet jeg tok mine lodd.
Redigert 25.03.2022 kl 08:56

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.