Offshore

tza
02.04.2022 kl 13:27 4257

Jeg har forstått det slik at NODL har ingen eierskap i eller krav på selve båtene? Kjøpskontrakten er hevet av NODL, som burde bety at båtene kan selges når som helst av DSME.

Spørsmålet her er bare hvor stor del av forskuttert betaling NODL har krav på å få tilbakebetalt. Kravet til NODL var full tilbakebetaling + renter og skader. Hvis kravet avvises var neste steg:
"“If this claim is disputed, the company will seek an award via London arbitration in accordance with industry standard procedures and timescales,” Northern Drilling said in a statement on Tuesday."

DSME holder på å bli spist opp av Hyundai for øyeblikket noe som kan være en positiv tailwind mtp på tid og rask løsning. Problemet er alltid at en rask løsning er relativ. I dette tilfellet kan det bety 12 måneder. Vet med sikkerhet at jeg ikke holder denne posisjonen om 12mnd så vi får se hva som skjer.

For øyeblikket er det ikke verre enn at så lenge JF vil ha flere aksjer så tar jeg gjerne en posisjon selv også.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.