Grønne aksjer

Frodon
04.04.2022 kl 17:13 4345

Tja, godt spørsmål. Aksjen kjemper rundt 200 dagers glid snitt, som ligger på kr 48,44. Aksjen stoppet like over idag. Holder denne støtten? 200 dagers glid snitt er indikatoren som de mest langsiktige bruker. Aksjen har også støtte på kr 44. Aksjen ligger under 20, 50 og 100 dagers glid snitt, som er negativt. Det er indikatorene som kortsiktige og mellom langsiktige bruker. RSI har falt under 50, som er negativt. Aksjen ligger i kjøp på MACD, som er positivt. Jeg tolker det tekniske som om markedet er avventende til ny retning er satt. Etablert brudd under kr 44 er negativt, etablert brudd opp igjennom kr 54 er positivt. Hva tenker du?

Det er helt klart fremtidige inntekter som er priset inn pr dags dato. En salgskontrakt må meldes før vi har noe å regne på. Regner vi på volum BCS kan produsere og ganger opp med salgspris for produktene, fremstår selskapet som veldig billig. Dette er litt bingo til første salgskontrakt er meldt, også tenker jeg at Spetalen har bedre oversikt på dette enn meg. Spetalen/Saga Pure kjøpte nettopp på kr 54, da er i hvert fall kr 48 billigere enn kr 54 😜

Hvis selskapet får salgskontrakt, vet vi når inntektene kommer 😉 Av det selskapet guider av volum og priser, kan ikke jeg skjønne noe annet enn at dette er en doblingskandidat hvis de får solgt varene. Men salgsprisene kan gå opp og ned før volumene kommer i 2023. Hva tror du? Har du solgt igjen?

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.