Eiendom

kator
09.04.2022 kl 06:41 1634

Tror du har rett - det skjer veldig mye nå med grunnleggende faktorer i forhold til boligpriser i Oslo...Jeg har endret oppfatning de siste ukene og har sagt i andre sammenhenger at jeg ser for meg år med meget sterk boligpris vekst i Oslo - spesielt innenfor familiebolig segmentet...men også for vanlige boliger med sentral og attraktiv beliggenhet. Om 5 år blir jeg ikke overrasket om normen for gode boliger "her", på Ensjø / Løren / Grünerløkka osv er 150.000 pr. m2. Tror viktigste drivere blir vesentlig færre nye boliger, større etterspørsel, høyere materialkostnader, høy generell inflasjon men fortsatt reallønnsvekst og en renteoppgang som ikke blir opp til 4% - men stopper et sted mellom 3% og 3,5%. Blir det slik vil jeg kvitte meg med mine leiligheter i Oslo på de nivåene om 5 år. Håper ikke det - synes jeg har en god langsiktig plan for bolig / aksjeinvesteringer (hvor en fremtidig boligprisvekst i snitt i Oslo er forutsatt å være rundt 3-6% pr. år).
Redigert 09.04.2022 kl 06:42

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.