Sjømat ‑ fiskeri og oppdrett
ibyx
07.06.2022 kl 20:21
1163
Oisann! Det var litt av en avhandling. Takker for responsen!
Men fasit? Jeg har ingen fasit. Men summen av dine betrakninger begynner å ligne..?
Jeg har mer tro på etterspørsel/tilbud i den generelle og spesielle makroverden (…)
Får vi resesjon på hovedindeksen betyr det at olje stuper eller at oljeaksjer ikke lenger styres av oljepris.
Med laks tenker jeg det er litt paralleller i mindre dimensjoner.
Jeg tror og håper ikke på himmelhøye priser (over 120), men tenker at 90-100 burde være lite å furte over.
Til og med nedstrømskandidatene vil nok komme etter da.
Forpriser er et anda større problem for konkurrentene i kjøtt.
Men kanskje er dette et komplott for å tvangsvegetarianisere alle bortsett fra oligarkene blant oss?
Når tenker du lakseaksjer er billige nok til å kjøpes (bortsett fra Salmar da).
Er det forresten ikke litt påfallende hvordan alt av laks faller samtidig som idag, på tross av ulikhetene du vel framhever?
Selv Salmar fikk dukket seg. men hva skal man si om oppvisningen til storebror Mowi? Nesten komisk?
Men fasit? Jeg har ingen fasit. Men summen av dine betrakninger begynner å ligne..?
Jeg har mer tro på etterspørsel/tilbud i den generelle og spesielle makroverden (…)
Får vi resesjon på hovedindeksen betyr det at olje stuper eller at oljeaksjer ikke lenger styres av oljepris.
Med laks tenker jeg det er litt paralleller i mindre dimensjoner.
Jeg tror og håper ikke på himmelhøye priser (over 120), men tenker at 90-100 burde være lite å furte over.
Til og med nedstrømskandidatene vil nok komme etter da.
Forpriser er et anda større problem for konkurrentene i kjøtt.
Men kanskje er dette et komplott for å tvangsvegetarianisere alle bortsett fra oligarkene blant oss?
Når tenker du lakseaksjer er billige nok til å kjøpes (bortsett fra Salmar da).
Er det forresten ikke litt påfallende hvordan alt av laks faller samtidig som idag, på tross av ulikhetene du vel framhever?
Selv Salmar fikk dukket seg. men hva skal man si om oppvisningen til storebror Mowi? Nesten komisk?
Rapportér innlegg
Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.