Sjømat ‑ fiskeri og oppdrett

mofs
07.06.2022 kl 23:16 1853

Jeg kommenterer dine innlegg Ibyx i beste mening. Jeg vil ikke regne på din parade eller drite deg ut. Jeg aner at du har potensiale som investor. Du behersker relativ verdivurdering og er kapabel til å spotte ineffisiens i markedet. Det er ingen dårlig egenskap. Mange kommer ikke så langt som deg. Likevel leser jeg ut av dine kommentarer at du mangler noen tools i beltet for å være fullt rustet. Du har åpenbart hodet på rett plass, og har uten tvil mulighet til å utvikle deg som investor. Jeg håper du tar mine innspill som læringspunkter. Om jeg blant annet får deg til å google discounted cash flow analysis, og gjør deg intelektuelt nyskjerrig på å lære nye ting, så synes jeg at jeg har lykkes. Du roter fortsatt litt når du sammenligner fisk, kjøtt og olje i et makroperspektiv, men jeg tilskriver dette som dels mangel på erfaring, og dels mangel på kunnskap. Dette vil du finne ut av etterhvert som markedet utvikler seg framover. Børsen stiller nye priser dag for dag, så det trenger du ikke være redd for.

Uansett, du stilte meg et interessant spørsmål: hvor mye må sjømatindeksen falle før du finner den interessant? Det har jeg ikke tenkt så mye på enda, fordi det er åpenbart at risk/reward er dårlig akkurat nå. Jeg tror jeg har formidlet at jeg er hold på kvalitet i sektoren. Likevel; spørsmålet ditt er interessant, og før eller siden vil jeg antakelig måtte ta stilling til det. Vi får se om det dukker opp noen interessante cases med tid og stunder.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.