Sjømat ‑ fiskeri og oppdrett

mofs
09.06.2022 kl 23:09 1507

Jeg kan ikke svare for andre, men jeg håper ikke folk driver og lyver for å stille seg selv i et bedre lys. Er også skeptisk til folk som bare gjør perfekte trades, men husk det går begge veier Benny. Om din LSG-trade ikke fungerer, så håper jeg du er moden nok til å eie feilgrepet. Det er sånn en lærer. Nå har jeg selv gjort mange feil i aksjemarkdet de siste 30 årene. Noe annet ville vært rart. Tabbene mine kan sentreres rundt samme tema: manglende bransjekunnskap, hybris og dårlig analysearbeid. Jeg ser mange svakheter i dine LSG-analyser Benny. Du er en Peter Lynch investor som leter etter turnarounds i markedet, så langt så bra, men så begynner dine biaser å lure deg selv. Du hadde flaks med at GSF begynte å levere gode resultater etter mange år med dårlig drift, men ble driften egentlig så mye bedre eller var det prisene som gikk opp? Du mener det samme skal skje i LSG, men det er slett ikke sikkert, for prisene er allerede på topp og de driftsforbedringene du mener ligger i kjømda er veldig opake. Det er slettes ikke sikkert du får en reprise. Husk at oppfølgerfilmen sjelden blir like god. Du har også manglende bottom-up analyser, og virker ikke å ha peiling på hva selskapet egentlig er verdt. Jeg kan fortelle deg at det ikke er 90, til det leverer ikke selskapet resultater som er konsistente og gode over tid. En god blanding av hybris, biases og manglende analysearbeid her altså. Lykke til sier jeg bare.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.