IKT og Tech

Viro
15.06.2022 kl 20:00 1371

Huddlestock Fintech melder altså idag at de inngår avtale med Solarisbank, en gigant blant Fintech bankene i Europa. Solarisbank er tysk og oppgir på egen hjemmeside at de har 60+ banker under seg i sin paraply.
5 mill brukere er hva de oppgir på deres nettside, mens de melder på Twitter at de nå favner et sted mellom 5-10 mill brukere. De har som uttalt mål å nå 20 mill brukere på mellomlang sikt.
Huddlestock Fintech, "lille" og for de fleste er Hudl ganske ukjent. De kjøpte opp Visigon ifjor sommer og i 2022 har de kjøpt F5IT og er i ferd med å kjøpe opp Trac Services nå som vil gi Hudl en investerings bank lisens med på kjøpet.
Dette betyr at Hudl selv kan stå for hele verdikjeden og marginene fyker dermed i været i følge dem selv.
Litt fra dagens avtale med Solarisbank og hva CEO Skajem uttaler:
«Huddlestock inngår avtale med europeiske Solarisbank. – Med denne avtalen regner vi med å få flere hundre tusen til opp mot 1 million nye kunder på plattformen, sier konsernsjef John E. Skajem. «
Jeg tror personlig at dette er forsiktig estimater, men sikkert smart å holde bakkekontakt. Men, dersom man legger til grunn at over en tid framover så skal de fleste av disse bankene i SB paraplyen inn på Bedrock teknologien så vil nok antall sluttbrukere øke betydelig over dette, det begrunner jeg med følgende:
"Ifølge Skajem estimerer eksperter at dette markedet globalt er verdt ca. 430 milliarder norske kroner i dag og at det skal vokse hurtig til ca 2.300 milliarder kroner. «
Dette er en industri/business større enn de fleste av oss aner og den skal vokse betydelig.
"« Hvis Huddlestock bare tar en liten del av dette markedet, og segmentet investering, kan dette over tid bli en gigantisk inntjeningskilde for oss, sier han."
Og for et selskap som omsatte for 41,5 mill i 2021 og på q1 guidet 75 mill i 2022 så kan man lett skjønne at ledelsen ser lyst på framtiden.
Selskapet er gjeldfritt, har dog minmal kassabeholdning, men nok til å drifte uten emisjon dersom det ikke skulle dukke opp noe nytt oppkjøpsobjekt og prises idag til beskjedne 400 mill.
I dagens FA artikkel står det også å lese at de nå satser for fullt i Norden i tillegg til Tyskland. Har puslet med tanken, men det finnes endel store finansinstitusjoner i Norge idag som ikke bedriver med aksjehandel, hva om noen av disse snart henger seg på.
Vel, jeg har vært overbevist om min investering i Huddlestock siden november 2021, idag kom den endelige bekreftelsen på at jeg har valgt riktig og at det har vært verdt ventetiden. Aksjekursen vil følgelig respondere nå når investorer får lest artikkelen, melding og får tenkt seg om.
Bare spørs om ikke snart tyske småaksjonærer også våkner til. Clearstream Banking var årsaken til at Nel Hydrogen ble kjørt fra 4-5 kroner til 34, tyske småsparere.
Minner om at Norne Securities har
Kursmål NOK 7.-
Anbefaling KJØP
Vil du høre mer om Huddlestock Fintech, meld deg inn i fb gruppen vår for mer informasjon ved å følge denne linken https://www.facebook.com/groups/724660891828364/
Disclaimer: Jeg eier aksjer i Huddlestock. Hva jeg skriver er en personlig mening og ingen bør eller skal bruke mine refleksjoner ifbm sine valg.

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/06/15/7882732/huddlestock-kapret-solarisbank

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.