Offshore

Stjernehimmel
27.06.2022 kl 05:47 3596

Mitt base case er at jeg gjetter DOF går konkurs. Blir det nei, kan styret bli personlig ansvarlig hvis de ikke begjærer oppbud, dvs konkurs, hvis ikke aksjonærene går inn med 2-6 milliarder, som er vel 6-15 kroner pr. aksje eller refi-penger «trylles fram» slik naive konkurs-spekulant-aksjonærer fantaserer om.

Aksjonærene inkluderer dessverre nå en rekke konkurs-spekulanter som ikke engang klarer å lese børsmeldinger, ikke kan regne, ikke kan årstall, mener de vet bedre enn skipsmeglere, og annet idioti.

Hvis tallene mine over stemmer, kan du med den foreslåtte refinansieringen godkjent nesten doble antall DOF aksjer, hvis du selger DOF på 1 krone og kjøper DOF Subsea obligasjoner til kurs 70-80 % av pålydende for pengene, som gir en kostpris pr. DOF aksje på 50-60 øre pr. aksje (70-80% * 75 øre = 50-60 øre pr. DOF aksje).

Og blir refinansieringen nedstemt, gir DOF Subsea obligasjonene en «konkursforsikring», mens aksjene i en konkurs trolig blir verdt 0.

Hvis du ikke åpner øynene, må du åpne lommeboken, som Spetalen sier.
Redigert 27.06.2022 kl 06:12

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.