Energi

cold
27.06.2022 kl 10:06 40625

Vedr. Borr: De har nok fått beskjed fra bankene. Glem ikke hvor lenge selskapet lå på ryggen.
Jeg har massevis av aksjer der og er egentlig bare lettet.

Hvordan Shelf klarte å kjøpe disse riggene for 375mUSD er for meg en gåte. Bare Noble Lloyd noble, en såkalt ultra-premium Jack-up rig kostet 690mUSD ny, en 2016 modell. Verdens største og mest avanserte av sitt slag. Riggen er på fast kontrakt hos Equinor til februar 2023 og dagrater langt over 220t USD/dag.
De andre riggene er topp kvalitet alt sammen. Det snakkes om at de 5 Jack-up riggene egentlig er verdt 550mUSD. Er dette riktig befinner det seg 175mUSD i skjulte reserver fra kjøpet, og det utgjør omtrent 1 dollar pr. aksje,

Edit: De 5 riggene ble kjøpt for 375 og ikke 350 slik jeg skrev først. Det er retta nå.
Redigert 27.06.2022 kl 11:06

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.