Industri

Frodon
17.09.2022 kl 19:37 2437

Hva tenker dere om dette? Jeg synes jo dette er usympatisk, at Norge AS skal fylle opp en allerede feit konto med pengene fra alle bedriftene i Norge. Hvis vi gjør som denne økonomi professoren mener, vil en hamburger ute på byen koste ca kr 800 og en bolle m/kaffe kr 150. Dvs enten vil kun de rike gå ut å spise eller stedene går konkurs. Det aller meste av produksjon og industri legger ned i Norge og flytter til land der strømmen er billig. Kino, svømmehaller, idrettsanlegg osv blir lagt ned eller kun for de rike. Jeg synes denne økonomi professoren er hva som er galt med dagens samfunn. Allerede jobber det ca 1 million mennesker i Norge i stat og kommune. Med hennes løsning vil arbeidsledigheten skyte opp til nye høyder og vi får et usosialt samfunn. Eller er det noe jeg misforstår?

«Regjeringen vil hjelpe næringslivet med strømregningen. En dårlig idé, mener økonomiprofessor Karen Helene Ulltveit-Moe»

https://e24.no/naeringsliv/i/jlBm89/slik-blir-regjeringens-stroemstoette

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.