Farma

Goldsmith
20.09.2022 kl 14:05 1983

Et medlem i valgkomitteen har en oppgave - alene. Det er å utnevne nye styremedlemmer. All annen aktivitet ivaretas av andre. Relativt elementært. Zetterlund skrev selv at han ville stoppe å kommentere selskapet etter at han tiltrodde valgkomiteen. Helt korrekt. Det glemte han fort!

Mht til seriøsitet, har jeg før påpekt Wedershovens innsidesalg. Det er en svært alvorlig atferd. Spørsmålet er forøvrig ikke hva de har gjort, men om de er kompetente. Når inkompetansen slår ut vet man aldri i forkant.
La meg foreløpig holde meg til valgkomiteen. Komiteens formann er Jon Sandberg. Forrige gang han hadde et offentlig verv i et børsnotert selskap var som styreformann i Faktor Eiendom. Dette selskapet gikk på en betydelig konkurs i 2011 - hvor bobestyrer konkluderte med vesentlig økonomisk rot og mangelfulle rutiner. Det var Sandbergs ansvar som selskapets øverste tillitsmann. Basert på de undersøkelser vi har gjort, synes det som om Sandberg har et noe lempfeldig forhold til den informasjonen han får fra sine samtaler med styret. Det vil i så fall være uheldig.

I dette selskapet er det dessverre mye mer av ukvalifiserte personer. Vi får håpe det går bra. Som regel gjør det ikke det.
Redigert 20.09.2022 kl 14:06

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.