Sjømat ‑ fiskeri og oppdrett

mofs
24.09.2022 kl 12:56 1784

Dette skal ikke være noe sted for politiske ytringer, men det som forbauser meg med "de rødgrønne", er jo at en skulle tro at staten mangler penger. Hvis en fyller på med større proveny, enten det dreier seg om bompenger, bensinavgifter, formueskatt, lakseskatt eller noe annet, så øker jo bare overskuddet til staten. Den eneste vinneren blir oljefondet, som på lang sikt vokser i størrelse. Kanskje dette er bra for oss på sikt, men det er jo en grense for hvor stor offentlig sektor kan bli også. Skulle ikke forundre meg at når jeg sier farvel til dette livet om en 20 - 30 års tid (forhåpentligvis), så er handlingsregelen på 1 %. Høyere skatter i dag blir på en måte en tvangssparing som ikke gir mening, for på grunn av balansehensyn i økonomien, så kan vi ikke bruke av det vi sparer. Ja, ja, vi har det jo godt i Norge da, men det er ikke alt som gir logisk mening.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.