Sjømat ‑ fiskeri og oppdrett

Castornova
28.09.2022 kl 16:42 3349

syns ikke fallet var av det store slaget, ihvertfall ikke i forhold til mowi etc :) Den store knekken i starten var forventet men nå har de hentet seg inn igjen så nå begynner folk å svelge denne nyheten at den ikke er så dårlig likevel. panikk i markedet fører i de fleste tilfeller til fall i sektoren som straffes. Det ble bare en ny kjøpsmulighet, noe jeg er veldig glad for siden jeg anser salme som et veldig godt vekstselskap til tross for tilstanden på børs for tiden

helt enig i at landbasert er fremtiden. det er vel også snakk om at fremtidige selskap skal pålegges å ha anlegget på land og ikke i sjø men dette tar nok årevis å utrede. Havbruk er veldig forurensende så oppdrett i hav kommer det nok til å bli slutt en eller annen gang i fremtiden

salme har tatt høyde for det meste. både miljø, energi, har egen smoltanlegg de også tjener på og videre utbygging av anlegget. i tillegg har de ekstremt lav fiskedødlighet. 1 % død mot det vanlige som ligger på nesten 30%. et solid vekstselskap i mine øyne!

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.