Grønne aksjer

Pimpernell
29.09.2022 kl 09:42 3445

Pareto indikerer at CLOUD også blir berørt av endringen i grunnrenteskatten for vannkraft, - dette stemmer ikke. Den gjelder kun for kraftverk på over 10MwH effekt, - så vidt jeg vet er alle Clouds vannkraft enheter under denne grensen. Jeg tror effekten av gårsdagens endringer er betydelig mindre enn det Pareto indikerer. Jeg fortsetter å kjøpe ;-)

29.09.2022 08:33:46
CLOUD: PARETO NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 20 FRA 25, GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities nedjusterer kursmålet på Cloudberry Clean Energy til 20 kroner pr aksje, fra 25 kroner, og gjentar i en oppdatering torsdag en kjøpsanbefaling.

Meglerhuset estimerer at den nye grunnrenteskatten på vind- og vannkraft nedjusterer verdsettelsen av produksjonsporteføljen med om lag 800 millioner kroner, tilsvarende tre kroner pr aksje.

Etter siste tids kursutvikling handler aksjen nå på en rabatt mot NAV på 18 prosent, og Pareto mener derfor at risiko/avkastningsprofilen er attraktiv.

TDN Direkt finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.