Sjømat ‑ fiskeri og oppdrett

milk
30.09.2022 kl 17:33 462

Næringen har hele tiden hatt evnen til å snu seg fort når ting butter i mot. Så også denne gangen!! Gåsø og Bøe har dannet et nytt selskap med mye friske penger til rådighet. Om disse to visste at det vi nå ser, kom til å skje blir bare spekulasjoner. Jeg har vert i kontakt med Bøe og det er ingen tvil om at de har en strategisk plan. Konsolidering er ikke et tema lenger. Nå blir det å splitte selskap. Deler av selskap kan derfor komme på markedet hvor "noen" står klar med kapital for å avhjelpe i en presset situasjon.... Jeg har ikke fått svar på hvor vidt SALM velger å videreføre sin strategi mot NTS og NRS. Ledelsen er nok i tenke boksen. Slik ting har utviklet seg, så kan alle tidligere avtaler omgjøres. Det står som et pre i avtalene.... Bøe sitter med kortene tett til brystet, men det vil komme små drypp som vil gi visse signaler... Mitt råd er å sitte stille i båten. Tilbudsvolumet på laks vil falle signifikant fra Norge de neste årene hvis Slaksmål Vedum får fullt gjennomslag. Oppdretterne vil svare kontant på dette utspillet på sin måte. Ting skjer fortløpende...:-)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.