Farma

Ravn
NANOV 19.10.2022 kl 07:18 12129

Sakset fra et annet forum og gjengitt med tillatelse:

Etter en bunn i underkant av 1,1 i slutten av september, hadde NANOV mandag et rally til 1,6 kroner intradag på meget høyt volum. Senere på dagen falt aksjen tilbake til 1,37, noe som allikevel utgjorde en formidabel oppgang.

Tirsdag var det volatil utvikling fra start med HOD 1,499, men aksjen falt senere tilbake på mye lavere volum enn det som ble handlet under mandagens opptur, altså positiv PVI (pris-volum-indikator). LOD tirsdag ble 1,281 i sluttmatchen, der det for øvrig var mye større kjøpsinteresse enn salgsinteresse på den kursen i auksjonen.

Jeg tipper at bunnen blir på 1,20-tallet et sted denne gangen - om ikke bunnen er inne allerede. Det er et fint utgangspunkt for neste rykk, som bør sende aksjen høyere enn gårsdagens HOD (1,6).

Etter hvert ser jeg for meg at det kan komme et større løft til 3-4ish - langt fra gamle høyder, men altså god mulighet for tregangeren fra nåværende kurs.

Fundamentalt har selskapet *) kontanter for mer enn dagens kapitalisering av selskapet i bunnen pluss et fremførbart underskudd på nærmere 3 milliarder kroner, noe som bør representere en **) verdi på rundt 600 millioner kroner.

*) Selskapet hadde en beholdning av kontanter og kontantekvivalenter på 287 millioner kroner ved utgangen av andre kvartal 2022. Etter avviklingen av Paradigme-studiet og oppsigelser av ansatte forsvinner en del av dette, men cash burn vil fremover bli mye lavere enn tidligere.

**) Verdien er beregnet ut fra norsk selskapsskatt på 22 %

Til sammenligning utgjør kurs 1,28 en kapitalisering av selskapet på 148 millioner kroner. Risk/reward er dermed god.

Om forskningen og patentene i tillegg skulle ha en viss verdi for noen som kan tenkes å være interessert i dette, utgjør det en ytterligere oppside.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.