Olje og energi
ibyx
24.10.2022 kl 22:12
1189
Det er mulig Eqnr fortsatt er «billig» teknisk sett. Men med dagens urolige bearmarked er det gjerne vanskelig å hente ut mer oppside?
Det forventes selvsagt sterkt q3, men er det nok til å holde koken der den er nå?
De har over 50% i gass som har stått for mye av inntjeningen.
Gassen er fortsatt sterk, men har falt kraftig tilbake til rundt 100EUR på linje med for et år siden. Altså lenge før ukrainakigen.
Så leser man på FA idag: «Vi har hele oljesektoren på kjøp«
Eqnr handles idag kun 11% under årsbeste = ATH.
Siste oppslag nå peker nettopp på det jeg sier her: «Halvert inntjening på dagens gasspriser
Med dagens gasspriser blir Equinors inntjening halvert, ifølge analytiker.»
Det kan gjerne være duket for 10-15% fall ganske hurtig?
Hvor ble det av 200USD olje euforikerne fra i våres?
OSE ligger 10 prosentpoeng over DAX i et års perspektiv nå. For en drøy måned siden var avstanden 20.
Vi er i siget.
Slik børsen er skrudd sammen nå vil jeg kunne spå at den holder seg og kanskje også stiger fram mot et sikkert sterkt q3 for så sendes kraftig ned på dette, slik vi har sett med NOD, DNB, NSKOG osv nylig.
Bare en spådom fra en amatør der!
Det *kan* i dette tilfellet komme før Q3 pga av gassprisenes kraftige fall…
😂
Det forventes selvsagt sterkt q3, men er det nok til å holde koken der den er nå?
De har over 50% i gass som har stått for mye av inntjeningen.
Gassen er fortsatt sterk, men har falt kraftig tilbake til rundt 100EUR på linje med for et år siden. Altså lenge før ukrainakigen.
Så leser man på FA idag: «Vi har hele oljesektoren på kjøp«
Eqnr handles idag kun 11% under årsbeste = ATH.
Siste oppslag nå peker nettopp på det jeg sier her: «Halvert inntjening på dagens gasspriser
Med dagens gasspriser blir Equinors inntjening halvert, ifølge analytiker.»
Det kan gjerne være duket for 10-15% fall ganske hurtig?
Hvor ble det av 200USD olje euforikerne fra i våres?
OSE ligger 10 prosentpoeng over DAX i et års perspektiv nå. For en drøy måned siden var avstanden 20.
Vi er i siget.
Slik børsen er skrudd sammen nå vil jeg kunne spå at den holder seg og kanskje også stiger fram mot et sikkert sterkt q3 for så sendes kraftig ned på dette, slik vi har sett med NOD, DNB, NSKOG osv nylig.
Bare en spådom fra en amatør der!
Det *kan* i dette tilfellet komme før Q3 pga av gassprisenes kraftige fall…
😂
Redigert 24.10.2022 kl 22:23
Rapportér innlegg
Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.