Olje og energi
minsin
31.10.2022 kl 12:33
6376
Hmm dagens omsetning på 250k aksjer- indikerer at aksjen er uinteressant for investeringer.
Nyhetsbildet i forhold til Canada/Eu avtale - virker fjern det er derfor mer naturlig å tro på Trudeaus ord " No business case".
Da sitter vi igjen med dagens- og fremtidig produksjon.
Q2 ga Net cash from operating activities 10,162 mill Cad
hva kan vi forvente for Q3 ,
mitt best case er 5 pst fall i gass priser og 15 pst fall i oljeprisen- ett snitt på ca 13 pst fall i salgs inntekter.
Det er derfor naturlig å tro net cash Q3 ender på 8,9 mill cad.
Usikkerheten rundt kompressor stoppen , "naturlige nedganger" og økende royalties er ikke tatt med... mulig disse postene utligner hverandre.
Q4 ser ut til å bli bedre enn Q3 og Q4- avhengig av olje - og gasspris... Holder prisene seg som i dag vil Q4 ende i omr 11-12 mill Cad
Tidlig neste år satses det på nye brønner og vil være en positiv trigger...
Teknisk er jeg fortsatt veldig positiv til aksjen ... og ser for meg kurser på 2.23 til 2,61 innen en mnd tid- mye avhengig av Q3 selvsagt
20-35 pst oppgang i aksjen på en mnd sikt er veldig bra- selv om aksjen ikke har utviklet seg helt i takt med markedet de siste ukene
Nyhetsbildet i forhold til Canada/Eu avtale - virker fjern det er derfor mer naturlig å tro på Trudeaus ord " No business case".
Da sitter vi igjen med dagens- og fremtidig produksjon.
Q2 ga Net cash from operating activities 10,162 mill Cad
hva kan vi forvente for Q3 ,
mitt best case er 5 pst fall i gass priser og 15 pst fall i oljeprisen- ett snitt på ca 13 pst fall i salgs inntekter.
Det er derfor naturlig å tro net cash Q3 ender på 8,9 mill cad.
Usikkerheten rundt kompressor stoppen , "naturlige nedganger" og økende royalties er ikke tatt med... mulig disse postene utligner hverandre.
Q4 ser ut til å bli bedre enn Q3 og Q4- avhengig av olje - og gasspris... Holder prisene seg som i dag vil Q4 ende i omr 11-12 mill Cad
Tidlig neste år satses det på nye brønner og vil være en positiv trigger...
Teknisk er jeg fortsatt veldig positiv til aksjen ... og ser for meg kurser på 2.23 til 2,61 innen en mnd tid- mye avhengig av Q3 selvsagt
20-35 pst oppgang i aksjen på en mnd sikt er veldig bra- selv om aksjen ikke har utviklet seg helt i takt med markedet de siste ukene
Redigert 31.10.2022 kl 12:47
Rapportér innlegg
Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.