Slettet bruker
05.11.2022 kl 18:10 1723

Nå er vel ikke akkurat dette forumet stedet for å finne gode råd, på mange andre forum får du mer profesjonell analyse, også på DOF, anbefaler deg å lese analysen til Trond Crame som er anerkjent for sine solide tekniske analyser. Litt mer troverdig på disse trådene enn her dessverre (beklager å måtte si det, ikke ta det personlig men det er litt sånn). Det fra slike folk som Trond Crame jeg henter mine analyser og fakta fra. Jeg tror nok ikke DOF selv med sin kommunikasjon til aksjonærene er godt not dessverre. De har jo bevist at informasjon ikke har stemt med faktiske forhold. Blir det nytt styre så skal jeg vurdere på nytt å høre på dem, jeg har dessverre ingen tiltro til et styre som ikke prioriterer gjeld framfor andre ting. Dette er kanskje noe du selv kan være enig i..

Så det du sier er at etter 30 november er det mislighold men ikke nå eller tidligere? Det er greit noterer meg dette. Nå har vel minoritetsgruppen søkt om forlengelse av dette på grunn av redegjørelse for regnskapet og verdier.

DOF kan ikke melde oppbud føre konkurs åpning og insolvens er konkludert fra en domstol, regner med at du kjenner lovverket? Jeg kan godt hente inn Norsk lov hvis du er i tvil. Du surrer litt med ordet "mislighold" litt rundt. Først sier du det ikke er mislighold før etter 30 nov. men så prater du om tilbake i tid. Er du enig med deg selv? Si fra når du er.. Litt diffus argumentasjon. DOF var ikke i stand til å betale tidligere ned betalings plan og derfor trengte en rekonstruksjon. Det må også stilles større spørsmålstegn av evnen til å betale gjeld uten å reduserer utgifter først.. Ser ingen tegn i de siste årsrapportene om vilje til å redusere utgifter.

En domstol vil så klart ta imot søknadd om konkurs begjær, det kan gjøres både fra kreditor eller DOF selv. (blir det samme). Det er så klart ingen selvfølge at dommen blir automatisk avgjort hvis det er feil eller mangler i regnskapet.. Jeg kan godt visere deg flere eksempler på dette. Hvis det var ren automatikk i dette slik du så faktafeilaktig seier så hadde man jo ikke trengt en domstol til dette.

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke har planer om å kaste penger på havet (men takker for din omtanke), DOF er vel den mest underprisede aksje posten på marked akkurat nå. Ingen tegn til noen løsning dette året, men vi får se når jeg eventuelt skulle selge igjen neste år. Jeg har god tid.

Hilsen
Valpolicella

Redigert 05.11.2022 kl 18:19 Du må logge inn for å svare