Transport, bil og fly

altvel
FLYR 10.11.2022 kl 14:47 3068

Lurer på om jeg skal kjøpe 1 M aksjer i dag eks 9 øre

Kan jeg selge de i morgen til ca samme pris 9 øre og for dermed rett til å kjøpe aksjer til 1 øre. Da for jeg gevinst på 9 gangen

Leste at de som har aksje ved børs slutt i dag 10 nov har rett å tegne aksje for 1 øre. Starter kursen i morgen da på 1 øre

Jan Petter Sissener og hans fond Sissener Canopus har solgt alle sine aksjer i kriserammede Flyr.

https://www.dn.no/luftfart/flyr/oslo-bors/jan-petter-sissener/forvalter-jan-petter-sissener-har-kvittet-seg-med-alle-aksjene-i-flyr/2-1-1348045

At Sisseners fond kvittet seg med aksjene kommer imidlertid ikke som en overraskelse. Forvalteren ville nemlig ikke bekrefte eller avkrefte fondets aksjepost tirsdag for- og ettermiddag, men antydet samtidig at det var ulogisk å ikke selge.

– Man er dum hvis man ikke tar den differansen når markedskursen er ni øre og emisjonskursen er ett øre, sa han.

Redigert 10.11.2022 kl 14:55

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.