Transport, bil og fly

-sannheten-
11.11.2022 kl 16:47 1854

Utenlandsandeler i Norge for oktober 2022

1. Sandefjord utland 82,6 %
2. Oslo utland 56,1 %
3. Stavanger utland 35,5 %
4. Bergen utland 33,6 %
5. Haugesund utland 28,9 %
6. Kristiansand utland 26,7 %
7. Ålesund utland 19,1 %
8. Trondheim utland 18,8 %
9. Tromsø utland 6,3 %
10. Molde utland 4,3 %
11. Harstad/Narvik utland 3,2 %
12. Bodø utland 2,8 %
____________________________________________________
Alle disse utlandsandelene vil sannsynligvis stige i årene fremover.
Det er på utland norsk luftfart vokser mest.
Det er å håpe at Sandefjord innlandsandel opprettholdes.
Tromsø, Harstad/Narvik og Bodø bør kunne øke en god del på utland.
Norge burde satse mer på Sandefjord og Kristiansand, og gjerne gjenåpne Rygge.
Torp, Kjevik og Rygge får lettere tak i kundene enn Gardermoen i mange tilfelle.
Rygge vil gi nye passasjerer fra Østfold og omegn, Västra Gotaland (Særlig norra Bohuslän),
Värmland, og utlandet, SOM ELLERS IKKE ER DER. Rygge kunne også få en viss innlandstrafikk.

Og tenk på alt overnattingspotensiale her. Men det må selvsagt være edruelig priset.

https://www.hamburg-airport.de/en/hamburg-airport-and-christchurch-international-airport-enter-into-joint-climate-partnership-61210
Og her inspirasjon på klima, miljø, buisness osv. Viktige Airbus utviklings-anleggninger ligger i Hamburg. (Og Norge kunne ha
bedre forbindelser dit).
Redigert 11.11.2022 kl 17:14

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.