Energi

Mr Grey
23.12.2022 kl 17:32 9905

Dette går riktig veien og raskere enn antatt.
Ikke umulig at hele Tyra utbyggingen er ferdig allerede til sommeren.
TTF gassen har svekket seg en del de siste ukene og endte i dag på 143 dollar pr fat og oljen 83 dollar fatet.
I min analyse som jeg er tro mot bruker jeg100 dollar på både gass og olje. Dette gir en omsetning på 50 mill pr dag x 360 dager (noen få dager vedlikehold) som gir en års omsetning på 18 milliarder.
Trekker man ut 13 dollar fatet i kostnader x 50.000 fat og deretter 50% skatt grunnet avskrivninger samt fremførbart underskudd.
Sitter selskapet igjen med ca 7,8 milliarder som tilsvarer ca 320 kr pr aksje. Jeg sliter med å finne noen andre børsnoterte aksjer med samme inntjening og potensialet.
Året 2023 for Noreco og for oss aksjonærer tror jeg kommer til å bli helt fantastisk. God jul og godt nyttår:)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.