Eiendom

baltuz
02.01.2023 kl 22:26 6040

Selskapet hadde 1253 boliger under bygging ved årskiftet. hvor mange av disse som er solgt vet ikke jeg, men Selvaag som de fleste andre setter ikke igang prosjekter uten et betydelig forhåndsalg. Trolig minst 50 -60 %.

Det opplyses at det i 4 kvartal igangsatt «bare» 146 boliger. 146 av 1253 boliger kan vel bety at de har satt på igangsettignsbremsen som du kaller det. De fleste av disse 1253 var vel solgt før q4.? Ved utgangen av kvartalet var bare 31 ferdigstilte boliger usolgt.

Det største risikoen for selvaag i dette scenariet vil jeg anta er om en stor andel av kjøperen eav forhåndsolgte ikke greier sine forpliktelser.

I forhold til tidligere tider så har også Selvaag kvittet seg med ansatte håndverkere , og unngår dermed dyre nedbemanningkostnader på den siden.

Jeg følger selskapet sporadisk gjennom børsmeldinger og presentasjoner og synes din beskrivelse av Molvik er ganske useriøs, uten at jeg skal ta han i forsvar for sine utalelser og spådommer selv om det er fult mulig har treffer like godt som noen andre. .
Redigert 02.01.2023 kl 22:27

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.