Grønne aksjer
Skalleknarp
14.02.2023 kl 15:47
8954
Ser at det skrives mye det samme på andre aksjer, så RECSI er nok ikke noe unntak når det gjelder Shorts herjinger. Jeg har vært mer eller mindre long i RECSI siden 2015. Har solgt meg ut på noen topper, sittet på gjerdet og kjøpt meg inn lavere og på den måten fått opparbeidet meg et betydelig større antall aksjer etterhvert. Må vel kanskje takke short for dette... Har på grunn av dette funnet ut at aksjemarkedet all over er basert på sykluser - sidelengs, bunner og topper. Noe av variasjonene skyldes generelle markedsmessige forhold som påvirker børsen direkte og stort sett alle aksjene. Andre forhold skyldes direkte påvirkning som short og psykologi. Det er klart at når noen selger på dager som i dag, så utløses det stopp loss, aksjen synker brått og brutalt uten at det altså er noe fundmentalt endringer i aksjen siden forrige uke... RECSI holder på med sitt iht. plan.. For å være kort så tenker jeg på dager som dette at det som går ned kommer også like fort opp som regel. Spesielt når short øker på og er nå oppe i 3,72%... Mao det gjelder å kunne leve med slike situasjoner i en aksje uten å skjelle ut alle og enhver med eder og galle, det gjør det bare værre. Så lenge aksjen kommer opp til ønsket nivå igjen så snakker vi bare om papirtap. Slikt må vi tåle - "vi må stå han over" og ha i bakhodet at short må innløse på et eller annet tidspunkt, og det kan fort resultere i motsatt tilfelle som i dag. Ha en fin kveld uten tanke på RECSI før tidligst i morgen kl. 09:00 - så får vi se om det går bedre da?
Rapportér innlegg
Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.