Energi

TonyB
02.09.2023 kl 23:52 3000

For min del….in it to win it…😊 (cocky, I know)

Horisonten min er lang. I utgangspunktet ser jeg foran meg minimum å sitte ut 2025, sikkert mye lenger. Jeg akkumulerer stadig aksjer og har aldri solgt en eneste en. Det er ikke min strategi, selv om jeg har full respekt for andre som tar en annen vei.

Utbyttene kommer nok fra 2025 og 1,-/ 1,50 vil være bra sånn pr nå. Så får en se hvor mye oppside en vurderer er igjen når vi er på 20. Kanskje en har funnet andre case med større risk/reward. Who knows… Dette vil være en løpende vurdering

PGS må etterhvert bevise gjennom sine tall for å skape troverdighet og samtidig bygge under det de sier om markedet og det vi selv har tolket om markedet etc. Det vil etterhvert styrke kurs, hordene vil komme og aksjen vil bli mer solid.

I kort bilde tror jeg vi vil få få drahjelp av hele komplekset etterhvert. Apetitt for energi/offshore er økende. Osx på sitt høyeste siden april 2019, men fortsatt svært underpriset ift historisk ratio mot oljepris. Olja forhåpentligvis stabil økende og nærmer seg golden cross sammen med PGS. Fundamentalt har det knapt noen gang vært bedre for PGS. Hot marked, kryr av leads/tendere. Likevel (vedvarende) konsolidert tilbudsside. Det gjør underverker med ratene. Iallefall teoretisk. I tillegg dette med å ha en fot i både sort/grønt. Bevare meg vel…., om ikke verden raser, er risk/reward enormt attraktiv. At least for me 😊

Redigert 02.09.2023 kl 23:55

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.