Energi

Platinum365
02.09.2023 kl 23:57 3075

Hei Geo

Du har utbytteaksjer som gir opp til 30% yield, som er rimelig bankers i tank feks.

La oss si du får 1kr i utbytte på kursen på 7kr, det er ikke i nærheten av de 30%.

Derfor er mange lei av hele opplegget til «stang ut»-selskapet, som ikke har mer makt enn at oppdragsgiver kan avlyse uten nevneverdig kost.

Når det kommer til fremtiden, så tror jeg ikke ramformskip er det optimale for å finne lokasjoner for vindmøller. Veldig dyre i drift, kunne blitt brukt på noe helt annet osv. samme med ccs.

Vi ser at det er flere som vinner kontrakter på CCS, hvorav PGS ikke helt er der, kanskje pga ovennevnte.

Ja, vi er i en trend nå som bør gi vesentlig høyere inntekter pr skip i pr kontra 2022, så det får vi svaret på, spesielt i Q4, ettersom Q3 er mye multi, mens Q4 vil være mye kontrakt.

Late sales er en god termostat på hvor «sexy» disse greiene er, og som ceo selv sier, forstår han ikke helt hvorfor. Det er litt skremmende, men matematisk så er det ikke helt bra.

Husk å gevinstsikre oppover er mitt råd. Og der kommer også svaret på hva jeg ønsker å tjene med investeringen her, omlag 150-200%, noe mer kan være mulig, men det må også ses i sammenheng med andre investeringsmuligheter som ikke gir like stor volatilitet og som er sikrere mtp «trusler» i swot. Trusler er feks myndigheter og de greiene der som vi np ser mitt av i Brasil.

Hvis ikke PGS klarer 1 milliard dollar i år, er det rimelig svakt, så vi får håpe på en positiv overraskelse i Q3 og Q4. Jeg har mine tvil, men har 200000 lodd, så får vi se.

Hvalrossen illustrerer nok dette på en noe mer kreativ måte

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.