Energi

minsin
13.09.2023 kl 20:56 4677

Jeg skal forklare mitt kursmål litte grann..
I hovedtrekk var kursmålet beregnet med forventet produksjon , basert på september presentasjonen i 22.
Hadde QEC holdt planen sin , ville produksjonen vært ca 3000 boed i dag - selvsagt hadde aksjekursen vært en annen.
Dessverre er produksjons økningen skjøvet frem i tid- vi kan forvente ca 2500 boed by year end... 3500-4000 boed muligens neste høst.
Ergo MB har tatt feil her i forhold til egne produksjons tall

Er selv litt overrasket over at oljeprisen allerede er på over 90 US allerede i september - signalene kan tyde på at olja skal videre opp mot desember.
Vi er på ett nivå der vi kan fort få panikk i markedet

Høy oljepris 90-100 USD og 2500 boed : mener jeg forsvarer helt greit en pris på 3 kr aksjen.
Dette skulle gi omtrent 25 mill cad i salg pr Q -- og rundt 10-15 mill cad i netto
ved q3 vil working capital være ca 40-45 pst av dagens børsverdi, by year end er den rundt 50 pst

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.