IKT og Tech

rosgun
18.11.2023 kl 23:07 29505

Myragubben fredag 17.11.2023 ( shareville)

Det ble en fin uke for poLightaksjonærene dette. Grønne tall og børsmelding om Sharp-samarbeid og masseproduksjonsklare kameramoduler til både smartphone og AR-briller. Gøy med litt action.

Nå er vel gjerne dette bare starten på en lang og interessant "actionperiode". Tenkte å summere opp noe som er å se frem til de neste dager, uler og måneder.

Aller først:
Det er bare 10 dager til Varjo-eventet!

Vi har også et heidundrende CES2024 å se frem til første uka i januar. Der har poLight "for vane" å komme med vanvittig spennende ting, dette er CES-historikken;

2020: Xiaomi smartwatch, DesignWin, første poLightprodukt
2021: J2C irisscanneselskap med TLens
2022; coronastengt
2023: Sharp lekker info om at de har oppdaget en fantastisk linse som sannsynligvis blir superviktig for hele AR-verden
2024:?
Jeg tipper vi ser mellom 5 og 10 selskaper med TLens på CES😉 (Sharp, Vuzix, XVisio, LLVision, J2C, Magic Leap, og sikkert en del flere andre også). Kanskje Meizu?

I tillegg er det 2 eller 3 AR-events som er satt opp nå fremover, deriblant ett fra AWE eller Photonics. Der deltar kjentfolk fra poLight🤩

Det er også et kommende barcodeevent nå før jul, men jeg husker ikke i farten hva/hvor/når, bare at det er før jul.

Og så har vi jo disse børsmeldingene som vi venter på, der vi vet det er helt i sluttfasen før lanseringer. Mye kjekt å se frem til altså. Det kommer, men man vet jo ikke nøyaktig dato på ting, ikke engang selskapet vet alt om det. Dette er noe av det som vi gravere går og venter mest spent på:

1)AR-brille, antas lansert FØR jul (Vuzix Shield, USA Major Player med 2 TLens-cam!)

2) VR-brille, markedets topp-aktør, antatt før jul (tror det er Varjo).

3) PO (purchase order) til VR-brille #2 for lansering i H1-2024 (antar det er Apple)

4) Lansering og PO til AR-brille, mulig ved årsskiftet (tror det er XVisio, som jobber med Leopard Imaging!!).

5) Xenocor medical endoskop. Usikker tid, men skal være svært nær nå, etter å ha fikset noe utvendig på designet på instrumentet (ikke TLens-relatert)

6) Flere scannerselskaper oppgir at de skal ut med noe snart, sannsynlig med flere Design Wins i ukene og månedene som kommer. I mai-23 ble det nevnt at flere av disse var mulige allerede i 2023. Vet ikke mer eksakt, men tipper Zebra snart kommer med TLens! (De var såååå nære, men tapte patwntstrid med Honeywell og har jobbet i 2 år for å komme rundt dem. De er visstnok superklare for TLensprodukt nå, len jeg vet ikke når).

7) I tillegg er det jo flere som jobber med medicalutstyr med TLens, der vi ikke har innsikt i hvor langt de er kommet. Den aktøren som har 85% markedsandel i sitt område er vel kanskje den vi er mest spent på, for det er et svært selskap med et svært TLens-prosjekt!

8) Det er flere smartphoneselskaper som er kommet så langt at all testing er komplettert. Når nå markedet for consumer får seg et oppsving så kan ting skje ganske raskt der. Trenden skiftes over på svært kort tid for å være den med best telefon i markedet når oppsving kommer. For det kommer!

9) TWedge. Det antas at styret vil gå for å kjøre opp produksjonsfase på TWedge som produkt om ikke så lenge. Da vil vi vel muligens se et samarbeid med en stor aktør...?

10) Annet; Sharps headset, flere andre AR-briller, og diverse annet. Det er mye som skjer blant annet med webcam. Er en hel haug av aktører som er på ballen der, men her aner jeg ikke tidspunkt for DesignWins.

Nå er det vel bare å bli ferdig med 2 lørdager og 2 søndager før det braker løs med Varjo spesial event. Det gleder jeg meg veldig til.

Riktig god helg!

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.