Why VectoIQ Acquisition Stock Is Surging Today

Gaute3
11.05.2020 kl 19:55 2276

Har 88%. Langsiktig her, men langsiktig investering så bør prøve å sitte noen år😉
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
kaliber
11.05.2020 kl 21:31 2217

Nå $20
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
stockpicker
13.05.2020 kl 12:34 2077

Dette er helt villt. Nå 32,47 i førhandelen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
KR
13.05.2020 kl 12:39 2069

Prises til langt over 10 mrd dollar for øyeblikket. Dette virker vel alt for dyrt? Er det kun småsparere som tenker "Tesla" og fortsetter å kjøpe? Jeg kjøpte en post på 21, men vurderer å selge de. Andre som har innspill?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.05.2020 kl 12:46 2054

de sier dette er et 100 mrd dollar company. har mye å gå på. her er det bare å sitte noen år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
KR
13.05.2020 kl 13:01 2029

Hvem sier dette? Har du noen kilder? Personlig så syntes jeg at de starter å få en drøy høy verdi for et selskap som selv ikke regner med å tjene penger før i 2024 og vurderer å selge. Nå ser det jo ut som en veldig høy interesse så sikkert lurt å holde litt til, men samtidig ser jeg for meg at det for det meste er småsparere som kjøper og at veien ned går raskt. Dette er selvsagt spekulasjoner og veldig interessert i å høre hva andre planlegger rundt denne.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.05.2020 kl 13:35 1985

KR gå i dybden i og om firmaet så ser du selv at dette er gullkalven. og alle innlegg de har på tvitter og gå på hjemmesiden deres. pluss FB

https://www.facebook.com/groups/211383653303490/?ref=share
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Gaute3
13.05.2020 kl 14:25 1945

Jeg har så latterlig pluss nå at jeg tok ut omtent innskuddet. Så får bare profiten stå noen år. Jeg hadde egentlig tenkt å la alt stå noen år, men når man bikker godt dobling på noen dager er helt vilt
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
aksjeintr
13.05.2020 kl 17:21 1860

Dette er bare begynnelsen. NKLA blir en «grønn» aksje.

Kurs 3-500$ innen 3 år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.05.2020 kl 17:37 1842

Når navnebyttet til NKLA kommer fanger nok det media sin interesse og det er ingen dum PR.

Etter å ha lest litt om hvordan dette foregår er jeg nesten overbevist (og jeg er skeptisk av natur) at dette blir stort. Det er gigantiske navn på listen. Noe overrasket er jeg at CEO er en relativt ny og ukjent type. Elton Musk hadde jo sin "barndom" i PayPal og var ikke like fersk når han startet Tesla. Men med så mange sterke navn på listen og Tesla som et åpenbart eksempel at det som i teori virker umulig kan i praksis gå - med nok krefter som drar i tauet.

Kan noen kjapt fortelle hvordan navnebyttet skjer rent teknisk? Er det slik at det bytter navn fra en dag til en annen, uten at jeg trenger å gjøre noe (som har VTIQ). Jeg er litt amatør i dette spillet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
kaliber
13.05.2020 kl 20:54 1748

Hei, vurderer å kjøpe warrants, er det slik at disse kan selges når tid som helst innenfor perioden på 5 år og dersom jeg gjør det, så får jeg ikke kjøpe nkla aksjer til $11,50, er det slik det fungerer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Gaute3
13.05.2020 kl 22:56 1680

Jeg er ikke så dreven på warrants, men det har gått 350% ca nå. I følge forumet mener jeg at de kommer til å tilbakekalt lenge før 5 år pga av solid kursøking. Sammenslåinga går trolig helt fint, men husk at warranter er verdiløse om det ikke går bra.
Står mere på VTIQ forumet på fb
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Gaute3
13.05.2020 kl 23:00 1670

Navnet byttet går automatisk, verdien skal være den samme. Hvordan kursen utvikler seg opp eller ned veit jeg ikke. Men håper jo på at det slår positivt ut. Oppgangen skyldes i stor grad god etterspørsel av det 26 millioner VTIQ aksjene som finnes. VTIQ svinger sjukt mye, og det tror jeg den vil gjøre det neste ukene også. Sjukt artig dag hvertfall når nettbanken viser 200%
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Grylls
13.05.2020 kl 23:21 1645

Kan du si noe mer om hvorfor du er så overbevist?
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.05.2020 kl 23:24 1639

https://youtu.be/1uyF3T3SXXM

Batterier med lengre rekkevidde kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2020 kl 13:11 1534

Mange årsaker til det.

Klimaforandringene tvinger frem et "grønt skifte" vi nettopp har sett starten på. Produksjonen starter i Tyskland, som etter mitt skjønn er en klimaforkjemper der folket har gitt ekstremt tydelige signaler på hva dem vil.

"In the 2019 European election, Alliance 90/The Greens was the second largest party in Germany, winning 20.5% of votes cast. As of April 2020, the party has 101,561 members, making it the fourth largest party in Germany by membership."

Vi er særdeles lite klimabeviste i Norge pr i dag. Vi forbruker mest, vi er kapitalister og en oljenasjon. Så vi lukker øynene og aksepterer mer enn andre land. Men dette vil nok endre seg. I andre deler av verden er miljøbevegelsen kraftig i vekst. Og vi kommer garantert til å oppleve store klimakatastrofer og ekstremvær i årene fremover som en kraftig påminnelse om hva som må gjøres. Vi forbrukere kommer til å bli mer beviste på hva vi kjøper i årene som kommer. Det er bare et spørsmål om tid før det blir en sosial norm å tenke grønt, at dette blir en del av vårt tankesett.

Dersom et firma kan skryte av å ha et klimanøytralt (eller nesten klimanøytralt) utslipp. Kan det brukes i markedsføringen og deretter stimulere kjøpelysten og bygge opp nye grønne merkenavn. Kjøp av klimakvoter og den type tull er bare en falsk fasade. Men her kan man vise til konkrete tall.

- Folket har (og kommer til) å stemme inn et grønt skifte i politikken, som kan tilrettelegge og gjøre det enklere for innovative grønne selskap til å etablere seg. Se bare på hva skattefradraget på elbiler i norge, fritak fra bompenger og andre utgifter. Den type ting stimulerer. I tillegg kan politikerne gjøre det enklere for selskaper som Nikola å etablere seg (skjer nok neppe under Trump... men senere?). Bankene vil også være mer interessert i å støtte opp mot klimavennlige tilltak. Jeg leste nylig om en tysk bank som vil forplikte seg til å investere milliarder av euro i grønne tiltak i årene fremover.

- De som transporterer varer vil spare mye på driftstoff. De får et grønt stempel, som selskapene som transporterer varene kan bruke i sin markedsføring ut mot vanlige forbrukere. Her spares det i alle ledd. Fra transport, til miljø og det gir en ekstra god PR for produsenter o.l.

- Veldig få trodde at elbiler var fremtiden for bare noen tiår tilbake. Nå har verden bevist at dette er mulig, med ladestasjoner og tilrettelegging. Tesla har på mange måter vært en banebryter for fremtiden. Folk trekker pareller mellom de to selskapene, som kan stimulere investorer og banker. Det vil gi skyhøy "goodwill", og mange kraftige krefter som vil pushe på for å få dette gjennomført. Selv om det sannsynligvis vil koste milliarder av dollar og ta mange år før de går i pluss.

I tillegg kunne jeg listet om en rekke små faktorer som igjen påvirker i rett retning. Blant annet er USA bilens fødested, de har en stor kultur for biler, skyhøy kompetanse og har alt som kreves for å få dette til å fungere. Der er det også ikke plassmangel, for å si det mildt. Tyskland er Europas senter for biler (noen vil kanskje si Italia... men Tyskland er kjent for kvalitet, har en høy arbeidsmoral og er et bra land å starte opp i).

Det finnes heller ingen kvalifisert konkurranse på denne fronten. De vil få monopol inntil videre. Det å være først, betyr ikke nødvendigvis at de vil automatisk bli best. Men det betyr lite når teknologen vil være ny.

Jeg tenker den største risikoen her er selve hydrogen-teknologen samt sikkerheten rundt dette her. Biler kan ikke eksplodere, de kan ta fyr. Men i teorien (meg bekjent, kan hydrogen eksplodere).Nikola vil isåfall være det første teoretiske eksplosive kjøretøyet på veien (eller...?).

Det ligger ingen tvil om at olje er på vei ut. Verden er grådig kapitalistisk styrt, så det er ikke rart vi driver å pumper opp for harde livet mens vi kan. Siden dette er avgjørende for økonomien til mange land og skaper en stabilitet i verden (på underlig vis). Tesla banet vei for personbiler, Nikola satser på langtransport.... det er i gang med å utvikle fly som går på batteri.

Men det jeg er usikker på er hvor lang tid dette vil ta. Nikola sier de vil starte opp produksjonen til neste år. Men jeg forventer nesten noen fallgruver på veien mtp sikkerhet, teknologi og andre utfordringer (alt annet enn økonomien.... sannsynligvis). Så går det et år til, to år... lite skjer, aksjeverdien vi l dabbe av (kanskje). Men plutselig skyter det fart. Om det tar 3 år, 5, 10 eller 15 - 20. Jeg vet ikke. Men det kommer til å skje. :)

Men jeg kan selvfølgelig ta feil. Selv om jeg er ganske sikker på det jeg uttaler meg om.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare