ELE - langpiningen løftes til nytt nivå!
Kvartalstall, "milepæl", utsettelse av transje og en begrensning i salgsvolumet til ABO på 10% av handelsvolumet i seks måneder. Det siste må leses som om beregningen gjelder for hele perioden på seks måneder, hvilket betyr at de kan selge mer enn 10% per dag, uke og måned så lenge totalen holder seg under 10% av samlet handelsvolum. Forøvrig pussig at de bruker salgvolum og handelsvolum, det siste er jo både kjøp og salg og den summen er jo som kjent mye større enn salgsvolumet, nærmere bestemt dobbelt så stor, dermed får de et mye høyere beregningsgrunnlag og de kan dermed stå for 20% av salgene i perioden.
Dette er jo oppskriften på langpining! HELMAKS!
Element og ABO har inngått en tilleggsavtale til den konvertible lånefasiliteten
med tegningsretter på 500 MNOK, som ble godkjent av generalforsamlingen 6. juni
2018, hvor man utsetter den andre transjen på 50 MNOK med tegningsretter til 25.
september 2018. Videre forplikter ABO seg til å begrense sitt salgsvolum til
maksimalt 10 prosent av det totale handelsvolumet for en periode på seks
måneder, så lenge aksjekursen er lavere enn 4,50 NOK per aksje. Det er ingen
restriksjoner knyttet til kjøp av aksjer, i henhold til avtalen.
Dette er jo oppskriften på langpining! HELMAKS!
Element og ABO har inngått en tilleggsavtale til den konvertible lånefasiliteten
med tegningsretter på 500 MNOK, som ble godkjent av generalforsamlingen 6. juni
2018, hvor man utsetter den andre transjen på 50 MNOK med tegningsretter til 25.
september 2018. Videre forplikter ABO seg til å begrense sitt salgsvolum til
maksimalt 10 prosent av det totale handelsvolumet for en periode på seks
måneder, så lenge aksjekursen er lavere enn 4,50 NOK per aksje. Det er ingen
restriksjoner knyttet til kjøp av aksjer, i henhold til avtalen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:05
Du må logge inn for å svare
Hakketrua
Der traff du spikeren på hodet. BO sitter nå kun med låneaksjene frem til 25.9. Transje 1 er ferdig.
Der traff du spikeren på hodet. BO sitter nå kun med låneaksjene frem til 25.9. Transje 1 er ferdig.
Redigert 20.01.2021 kl 20:39
Sorlandsinvest
31.08.2018 kl 17:57
7122
1.60 er laveste daglige VWAP de siste 10 dagene, avrundet til nærmeste 10 øre. Som meddelt av selskapet da vi stemte for/mot transjene.
Sorlandsinvest
31.08.2018 kl 18:03
7110
Nå begynner moroa. BO har konvertert hele 1 transje ferdig. De sitter med 5.7mill aksjer, som er antallet de har lånt. Om de selger, så går de netto short og tar kursrisiko, noe de aldri før har gjort. Jeg tipper de blir sittende med disse aksjene frem til neste transje. Vedder en øl på det.
Bankmanden
31.08.2018 kl 19:34
6998
Det hadde vært interessant å visst om hr. Beitnes har eierinteresser i BO (direkte eller indirekte)
Det er helt uvanlig å gi slike privilegier som BO har fått. Dette bør ELE aksjonærene forlange svar på.
Det er helt uvanlig å gi slike privilegier som BO har fått. Dette bør ELE aksjonærene forlange svar på.
Malchish
31.08.2018 kl 20:30
6931
jeg tror at kriptovalutaer kommer tilbake i full styrke etterhvert
element kommer å stige i verdi da
1,8 er billig
element kommer å stige i verdi da
1,8 er billig
Enig med Bankmanden.
Det blr sjekkes opp og blr også sjekke om det ligger noen forbindelse med Cecilie Grue.
Det er ikke mulig å inngå en slik dårlig avtale. Alle punktene er jo ensidig i favør sv BO, siste eks fikk en i dag når BO får en konvertingskurs på 1.60 og kan deretter lempe ut 2:5 millioner aksjer om de ønsker når kursen samme dag starter over 2.
På toppen av det hele et ELE pliktig til å betale et gebyr på HELE 25 millioner innen få mnd (innen jul) for at BO får liv å kjøre kursen rett til bunns. (Og det er mer, mye mer aksjer i vente fremover)
Dette kaller Cecilie Grue for en god avtale!!!
Vi andre kaller det et makkverk av en avtale for de øvrige aksjonærer
Legg også merke til dette tullpreiket fra Beitnes;
Vi er veldig fornøyde med den fleksibiliteten ABO har gitt oss. ABO har igjen vist at de står bak sin uttalte intensjon om å være en langsiktig finansieringspartner for Element, sier Lars Beitnes, styreleder i Element.
Hvis ABO er en langsiktig finansieringspartner, hvorfor i huleste selger de unna alt de klarer av konverterte aksjer og samtidig sørger for å torpedere aksjekursen?
Det blr sjekkes opp og blr også sjekke om det ligger noen forbindelse med Cecilie Grue.
Det er ikke mulig å inngå en slik dårlig avtale. Alle punktene er jo ensidig i favør sv BO, siste eks fikk en i dag når BO får en konvertingskurs på 1.60 og kan deretter lempe ut 2:5 millioner aksjer om de ønsker når kursen samme dag starter over 2.
På toppen av det hele et ELE pliktig til å betale et gebyr på HELE 25 millioner innen få mnd (innen jul) for at BO får liv å kjøre kursen rett til bunns. (Og det er mer, mye mer aksjer i vente fremover)
Dette kaller Cecilie Grue for en god avtale!!!
Vi andre kaller det et makkverk av en avtale for de øvrige aksjonærer
Legg også merke til dette tullpreiket fra Beitnes;
Vi er veldig fornøyde med den fleksibiliteten ABO har gitt oss. ABO har igjen vist at de står bak sin uttalte intensjon om å være en langsiktig finansieringspartner for Element, sier Lars Beitnes, styreleder i Element.
Hvis ABO er en langsiktig finansieringspartner, hvorfor i huleste selger de unna alt de klarer av konverterte aksjer og samtidig sørger for å torpedere aksjekursen?
Bulldog
31.08.2018 kl 21:34
6846
BO er vel pensionsmyndigheten, ref. Falcon Funds?
Tror vi på aktørene på bildet:
https://www.dn.no/nyheter/2018/05/07/2004/Bors/gruveselskapet-element-gambler-pa-dodsspirallan
Tror vi på aktørene på bildet:
https://www.dn.no/nyheter/2018/05/07/2004/Bors/gruveselskapet-element-gambler-pa-dodsspirallan
rischioso
31.08.2018 kl 22:34
6751
Dette er ikka annet enn trist. Transjelån er helt avhengig av at selskapet leverer slik at triggere kommer jevnt og trutt for å balansere ut nedsalget. Det var jo akkurat det vi er blitt fortalt fra den spede begynnelse og det er jo akkurat derfor mange av oss turde å være investert etter 6. juni når transjelånet ble stemt over.
Ikke en eneste ting har de levert. Aksjonærene har blitt vannet ut hele veien gjennom de mindre transjene (10x5m) som var øremerket for å få 51% av AMI. Transjer for 50m ble konvertert og pengene fikk selskapet inn på konto, men klarte de å betale for eierandelene - NEI, de har ikke betalt for mer enn knapt halvparten...
Nå skal aksjonærene vannes ut gjennom transjelånet som er 10 x større og man er lovet 50% eierskap i OMM som igjen skal gi 18% eierskap i CMT - det blir vel her som med AMI et eller annet halvveis selv om pengene er gått inn på bok for da vil det sikkert bli en endring av strategi og noe helt annet stort og veldig lønnsomt det skal investeres i...
Komisk, Trist og Latterlig på en og samme tid for ikke å snakke om helt på grensen om ikke over for hva som kan være lovlig - fortsettelsen blir ikke annet enn spennende selv for de på utsiden...:)
Fortsatt God Helg!
Ikke en eneste ting har de levert. Aksjonærene har blitt vannet ut hele veien gjennom de mindre transjene (10x5m) som var øremerket for å få 51% av AMI. Transjer for 50m ble konvertert og pengene fikk selskapet inn på konto, men klarte de å betale for eierandelene - NEI, de har ikke betalt for mer enn knapt halvparten...
Nå skal aksjonærene vannes ut gjennom transjelånet som er 10 x større og man er lovet 50% eierskap i OMM som igjen skal gi 18% eierskap i CMT - det blir vel her som med AMI et eller annet halvveis selv om pengene er gått inn på bok for da vil det sikkert bli en endring av strategi og noe helt annet stort og veldig lønnsomt det skal investeres i...
Komisk, Trist og Latterlig på en og samme tid for ikke å snakke om helt på grensen om ikke over for hva som kan være lovlig - fortsettelsen blir ikke annet enn spennende selv for de på utsiden...:)
Fortsatt God Helg!
Bulldog
31.08.2018 kl 22:51
6719
https://www.dn.no/nyheter/finans/2016/08/18/2012/Aksjer/storaksjonrer-fikk-aksjerabatt-p-98-prosent-dette-er-ikke-bra-ikke-bra
Abershaw Mettalics (Bending Lake) ble nærmest kjøpt for glansbilder (dog i en skikkelig dumpperiode for FE):
https://farbergroup.com/engagements/bending-lake-iron-group-limited/
Abershaw Mettalics (Bending Lake) ble nærmest kjøpt for glansbilder (dog i en skikkelig dumpperiode for FE):
https://farbergroup.com/engagements/bending-lake-iron-group-limited/
Konklusjonen etter å ha lest på HO forum blir: Adm dir, som er jurist, leder et selskap som bare dagdrømmer og dikter opp eventyr som høres fantastiske ut?Eventyr etter eventyr slutter "midt i historien", og menigheten kjøper likevel nye aksjer (historier) i håp om at lottokupongen en dag slår inn?
Er ELE en lottokupong der man aldri kan få mer enn to tall rett, eller finnes det en gullrekke litt frem i tid?
Er ELE en lottokupong der man aldri kan få mer enn to tall rett, eller finnes det en gullrekke litt frem i tid?
tommbakk
01.09.2018 kl 15:06
6365
Spørsmål 1: For hvem og/eller hva ser det bra ut for kontra Element?
Spørsmål 2: Klarer du å komme opp med én annen ting å si enn "det ser unektelig bra ut"??
(FAEN!)
Spørsmål 2: Klarer du å komme opp med én annen ting å si enn "det ser unektelig bra ut"??
(FAEN!)
det er bra i forhold til de langsiktige aksjonærene...daytradernes meninger har på ingen som helst måte verdi for de langsiktige. det virker som at baisserne tror noe annet. søtt det!
du mener altså at selskapet så mer lyst ut med forrige ledelse med null aktivitet og mindoro som eneste av verdi? den er grei!
det er jo ikke så mye annet å si enn at det ser unektelig bra ut i forhold til for 2 år siden. det er jo noe vi alle er enige om.
det ser unektelig bra ut..
du mener altså at selskapet så mer lyst ut med forrige ledelse med null aktivitet og mindoro som eneste av verdi? den er grei!
det er jo ikke så mye annet å si enn at det ser unektelig bra ut i forhold til for 2 år siden. det er jo noe vi alle er enige om.
det ser unektelig bra ut..
tommbakk
01.09.2018 kl 17:06
6305
OK, ting ser fundamentalt POTENSIELT bedre ut nå enn i Intex Resources "glansdager".
Men, det er altså sånn at de to ansatte pr idag styrer en skute hvor underskuddet er tre ganger høyere enn i Q1. De har, flere måneder etter det tidspunktet de selv guidet, levert et token white paper så difust at det ikke er lett å forstå NOE av...og det er IKKE en asset backed token.
Etter lansering av WP har man ikke hørt noe mer om fremgangen. Mitt tips: interessen er NULL i markedet.
Det viser seg ellers at selve søknaden om prøveproduksjon hos AMI NETTOPP har blitt levert! Ikke for et år siden. (WTF!?)
Mindoro er helt død.
OMM-oppkjøpet KAN bli bra...men, avtalen er også der difus ift opsjoner og eierandeler.
Og, finansiering av moroa? Jo, det er avtalen med ABO. Den er allerede behørig kommentert.
Og av de to nevnte ansatte...så er den ene Lars Christian Beitnes...med sin historikk. I say no more.
Jeg har tidligere sagt at jeg er ferdig med dette caset...og likevel driver jeg og bitcher på forumet her. Sorry, det var egentlig ikke meningen. Og jeg er ingen baisser i utgangspunktet.
Men med all respekt; at ting ser unektelig bra ut?
Vi har nok ulike tolkninger av hva DET innebærer.
Men helt oppriktig: lykke til.
Men, det er altså sånn at de to ansatte pr idag styrer en skute hvor underskuddet er tre ganger høyere enn i Q1. De har, flere måneder etter det tidspunktet de selv guidet, levert et token white paper så difust at det ikke er lett å forstå NOE av...og det er IKKE en asset backed token.
Etter lansering av WP har man ikke hørt noe mer om fremgangen. Mitt tips: interessen er NULL i markedet.
Det viser seg ellers at selve søknaden om prøveproduksjon hos AMI NETTOPP har blitt levert! Ikke for et år siden. (WTF!?)
Mindoro er helt død.
OMM-oppkjøpet KAN bli bra...men, avtalen er også der difus ift opsjoner og eierandeler.
Og, finansiering av moroa? Jo, det er avtalen med ABO. Den er allerede behørig kommentert.
Og av de to nevnte ansatte...så er den ene Lars Christian Beitnes...med sin historikk. I say no more.
Jeg har tidligere sagt at jeg er ferdig med dette caset...og likevel driver jeg og bitcher på forumet her. Sorry, det var egentlig ikke meningen. Og jeg er ingen baisser i utgangspunktet.
Men med all respekt; at ting ser unektelig bra ut?
Vi har nok ulike tolkninger av hva DET innebærer.
Men helt oppriktig: lykke til.
Sorlandsinvest
01.09.2018 kl 17:34
6283
Du sier jo selv at du handlet den 8.mai på 4.50, og solgte her om dagen på under 2.
Er kjipt å treffe topp med kjøp, og (i hvert fall foreløpig) bunn med salg, men slikt skjer.
Du sa jo også at du var ferdig med saken, og skulle ikke bruke tida på baissing. Siden da har du postet 10 innlegg der du påpeker konklusjoner som du burde ha hatt for lenge siden. Hvorfor solgte du ikke da WP ble lansert? Hvorfor solgte du ikke da avtalen med BO ble lansert? Og - når du gang på gang påpeker Beitnes sin historikk - hvorfor kjøpte du, og holdt på aksjene i nesten 4 måneder?
Hehe.
Er kjipt å treffe topp med kjøp, og (i hvert fall foreløpig) bunn med salg, men slikt skjer.
Du sa jo også at du var ferdig med saken, og skulle ikke bruke tida på baissing. Siden da har du postet 10 innlegg der du påpeker konklusjoner som du burde ha hatt for lenge siden. Hvorfor solgte du ikke da WP ble lansert? Hvorfor solgte du ikke da avtalen med BO ble lansert? Og - når du gang på gang påpeker Beitnes sin historikk - hvorfor kjøpte du, og holdt på aksjene i nesten 4 måneder?
Hehe.
finansieringen er det vel ikke noe galt med? de får jo inn pengene de trenger for å finansiere videre vekst med den finansielle avtalen. eller trodde du de skulle få andelene i ambershaw eller cmt gratis?
du er survete fordi du kjøpte på 4.5 tiltross for at du visste alt det såkalte negative om beitnes og elements historie. og nå er det selvtrøst i å bruke masse tid på en aksje du ikke er eier i lenger..
sympatien er igrunn ikke eksisterende...
det ser unektelig bra ut fremover..
du er survete fordi du kjøpte på 4.5 tiltross for at du visste alt det såkalte negative om beitnes og elements historie. og nå er det selvtrøst i å bruke masse tid på en aksje du ikke er eier i lenger..
sympatien er igrunn ikke eksisterende...
det ser unektelig bra ut fremover..
Bulldog
01.09.2018 kl 19:09
6200
Element er priset til 199 millioner. Prisingen er det ingen ting i veien med. Uten ny ledelse og kapital hadde Element (tidligere Intex) vært konkurs.
Mindoro er STORE resurser i bakken. Ambershaw, (Bending Lake), har også potensial. Det er ikke Abershaw som fant på Bending Lake. Det var et langt fremskredet prosjekt de tok over i nærmest et ran (det var et konkursbo).
Klarer styreleder legge historikk bak seg og faktisk vise seg som en gruvebygger? Arbeidskapasiteten er der om den brukes riktig. til alles beste. Kapitalen er der også for å ivareta Mindoro i påvente av en engang senere start.
Problemet er historikk og utvanning i "dødsspiral" lånene. Element kan bli bra men kan også bli en katastrofe for aksjonærene. Det er opp til ledelsen.
Mindoro er STORE resurser i bakken. Ambershaw, (Bending Lake), har også potensial. Det er ikke Abershaw som fant på Bending Lake. Det var et langt fremskredet prosjekt de tok over i nærmest et ran (det var et konkursbo).
Klarer styreleder legge historikk bak seg og faktisk vise seg som en gruvebygger? Arbeidskapasiteten er der om den brukes riktig. til alles beste. Kapitalen er der også for å ivareta Mindoro i påvente av en engang senere start.
Problemet er historikk og utvanning i "dødsspiral" lånene. Element kan bli bra men kan også bli en katastrofe for aksjonærene. Det er opp til ledelsen.
Smitty
01.09.2018 kl 19:10
6203
enig Verbatim!
tommbakk
01.09.2018 kl 19:38
5840
He he.
Jeg kjøpte 8. mai på 5.40, faktisk. kl 10, før ting snudde sørover etter pressekonferansen hvor ABO-avtalen ble presentert...og ikke bare JV-avtalen med Auplata.
Jeg er ikke ute etter sympati, Verbatim. Et tap på 200k er surt. Men, det skyldes egen grådighet og sjansespill på en trade i et firma hvor jeg var klar over risken...(men ikke tok nedsiden i transjelånet på alvor)
Det er MIN feil.
Utover det står jeg for det har sagt om ELE.
Men jeg ønsker ikke ulykke over andre fordi jeg selv har tatt et tap. Så, jeg håper de som sitter i ELE kommer bedre ut.
God helg.
Jeg kjøpte 8. mai på 5.40, faktisk. kl 10, før ting snudde sørover etter pressekonferansen hvor ABO-avtalen ble presentert...og ikke bare JV-avtalen med Auplata.
Jeg er ikke ute etter sympati, Verbatim. Et tap på 200k er surt. Men, det skyldes egen grådighet og sjansespill på en trade i et firma hvor jeg var klar over risken...(men ikke tok nedsiden i transjelånet på alvor)
Det er MIN feil.
Utover det står jeg for det har sagt om ELE.
Men jeg ønsker ikke ulykke over andre fordi jeg selv har tatt et tap. Så, jeg håper de som sitter i ELE kommer bedre ut.
God helg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10
Anbefaler alle som vurderer å invstere i ELE å lese denne tråden nøye. Her er det mange gode innlegg som godt begrunner hvorfor langpiningen i ELE kan forventes å holde på å måneder og år fremover og som TS skriver "langpiningen løftes til nytt nivå"
nopetter
03.09.2018 kl 09:37
5491
nå ble det stille i kritiker og baisse leiren. hva har skjedd :)
rischioso
03.09.2018 kl 09:40
5468
En klassisk Pump & Dump - ikke mye å diskutere rundt det annet enn å være med på gamet for å tjene noen raske kroner så lenge det varer...;)
Møre75
03.09.2018 kl 09:43
5452
Har hvert fin stigning hittil i dag,
nopetter
03.09.2018 kl 09:43
5450
pæng er pæng uansett. hvorfor sitte utenfor
rischioso
03.09.2018 kl 10:05
5403
Vel, det gjelder å være inne når det pumpes og ute når det dumpes - dumpingen er i flertall så det er ikke enkelt...
Caset er slik det fremstår i dag et no-no hvor ledelsen har brukt op det meste av tillit så uten å levere på det som er meldt og med fortsatt 10 talls med millioner av kommisjonsaksjer som skal ut så vil det være mer dump enn pump og det i lange tider fremover...
Caset er slik det fremstår i dag et no-no hvor ledelsen har brukt op det meste av tillit så uten å levere på det som er meldt og med fortsatt 10 talls med millioner av kommisjonsaksjer som skal ut så vil det være mer dump enn pump og det i lange tider fremover...
penger som skal gi inntekt...tror du de hadde så mange andre muligheter til å hente inn penger for to år siden slik situasjonen var?:)
spesielt at alle baisserne trodde de skulle få disse andelene gratis..
spesielt at alle baisserne trodde de skulle få disse andelene gratis..
leteretterverdi
03.09.2018 kl 10:12
5380
Blir selvfølgelig en økning når Blue Ocean plutselig ikke lenger selger aksjer. Det er de som har stoppet alle forsøk på oppgang, de solgte som fy både på torsdag og fredag. Nå kommer alle som har ventet på at BO ikke skal selge på kjøperen.
nopetter
03.09.2018 kl 10:17
5365
nå er det omsatt ca 1,5 mill aksjer over kr 2. av totalt ca 2,5 mill ringer det ingen steder. eller har man gått på så mange smeller på børsen ved å hoppe fra den ene aksjen til den neste
HP17
17.09.2018 kl 11:37
4728
Anbefaler alle som søker informasjon om ELE å lese denne tråden grundig. Her er det mange gode innlegg og informasjon en bør ta med seg.
25 september braker det løs igjen med BO, for da er det klart for transe nr 2.
25 september braker det løs igjen med BO, for da er det klart for transe nr 2.
Jeg forsto det sånn at eneste grunnen til nedgang i Element var BO, og når BO ikke hadde flere aksjer å selge så skulle kursen rett opp, første stopp 4,50.
Nesten så man kan begynne å tro folk sitter og gjetter i blinde her...
Nesten så man kan begynne å tro folk sitter og gjetter i blinde her...
Inord
18.09.2018 kl 09:42
4548
Klassisk manipulert aksje på Oslo børs.
Når det ikke rører seg mye på kjøpssiden, kan aksjen lett dyttes nedover med å selge en liten andel aksjer
Og så sprer panikken seg.
Når det ikke rører seg mye på kjøpssiden, kan aksjen lett dyttes nedover med å selge en liten andel aksjer
Og så sprer panikken seg.
Alltid lett å skylde på den "store stygge ulven". Enten det er "manipulerende makter" eller nedsalg.
Vanskelige er å akseptere at kanskje, og bare kanskjekanskje, Element ikke har levert noe av det de mente skulle være ferdigstilt i forrige måned og til og med før, og at det kanskjekanskjekanskje kan ha noe med nedgangen å gjøre? Og mangelen på omsetning.
Vanskelige er å akseptere at kanskje, og bare kanskjekanskje, Element ikke har levert noe av det de mente skulle være ferdigstilt i forrige måned og til og med før, og at det kanskjekanskjekanskje kan ha noe med nedgangen å gjøre? Og mangelen på omsetning.
badkrukan
18.09.2018 kl 11:00
4477
transje 1 er vel ferdig? du mener tranche 2?
nopetter
18.09.2018 kl 11:31
4435
Hektar
du har aldri skjønt at det er EN aktør som styrer dette ballet i denne aksjen nemlig BO. at det er de som selger er ikke engang noe å tvile på. dette sa jeg allerede på mandag da aksjen stod på 2,30 nivået. dette alltid når volumene begynner å falle da er det bare å selge seg ut
du har aldri skjønt at det er EN aktør som styrer dette ballet i denne aksjen nemlig BO. at det er de som selger er ikke engang noe å tvile på. dette sa jeg allerede på mandag da aksjen stod på 2,30 nivået. dette alltid når volumene begynner å falle da er det bare å selge seg ut
Prøv
18.09.2018 kl 12:49
4358
På tide med nå nyheter her snart.
HP17
18.09.2018 kl 15:32
4283
Om nøyaktig en uke - neste tirsdag 25.09 - starter BO opp med den neste 50 millioners bolken som kan konverteres til aksjer og selges imarkedet.
Er dere klare for at langpiningen løftes til et nytt nivå?
Er dere klare for at langpiningen løftes til et nytt nivå?
nopetter
18.09.2018 kl 15:39
4275
yepp
og jeg håper aksjen dupper under kr 2
hv 17 og svensken m.fl. om 11 dager er element eier av en pengemaskin av dimensjoner. og da kan de utstede WP for en TGE i 5 råvarer
og jeg håper aksjen dupper under kr 2
hv 17 og svensken m.fl. om 11 dager er element eier av en pengemaskin av dimensjoner. og da kan de utstede WP for en TGE i 5 råvarer
badkrukan
18.09.2018 kl 15:41
4267
hallelujakorpset hører ikke på fakta HP, hvis du er intressert av element, er det bare og vente på halveis tranche 3. det kommer sikkert noe nyheter, men det blir spist opp av et hav av aksjer. Hvis vi er heldig, stopper dette på 300 mill aksjer. (100 nå) Jag regner med at kunne kjøpe under 1kr.
Med det sagt er risikoen skyhøy! De har brent emisjonsbruene nå. så hvis BO avtalen ikke gir nok kapital er emisjon ala havila/sbx på trappene.
Med en ledelse som helt klart viser at de ikke er på "min" side av saken holder jag meg unna slike aksjer...men det er en morsom aksje for de som kan trade i den. riktig prising er 3-4 kr, hvis, og hvis.
Med det sagt er risikoen skyhøy! De har brent emisjonsbruene nå. så hvis BO avtalen ikke gir nok kapital er emisjon ala havila/sbx på trappene.
Med en ledelse som helt klart viser at de ikke er på "min" side av saken holder jag meg unna slike aksjer...men det er en morsom aksje for de som kan trade i den. riktig prising er 3-4 kr, hvis, og hvis.
badkrukan
Kan du utdype "riktig prising er 3-4kr, hvis,og hvis."
Kan du utdype "riktig prising er 3-4kr, hvis,og hvis."
badkrukan
18.09.2018 kl 16:06
4238
Råder deg til at lese gjenomgangen av selskapet av Oddivar. eneste jag ikke er enig i er prisinga hans rett under 9 kr. av den enkle grund at det kommer mye fler aksjer.
Hvis og hvis, er at ABO klarer at bringe inn kapital nok.
Hvis og hvis, er at ABO klarer at bringe inn kapital nok.
nopetter
18.09.2018 kl 16:26
4207
BO tror de har vært lur når de har spredd aksjer på flere konto på top 50. for så å begynne å dumpe fra disse, det gjenstår å se om de holder seg til avtalen om salg når transje 2 blir iverksatt. jeg tviler på dette
Er dere klar over den høye risikoen i ELE?
Tenk at ELE selv kun sitter igjen med 25 millioner av de 50 millionene netto etter at gebyret til BO på hele 25 millioner er betalt (innen jul). Synes dere at det er en fair deal for ELE at BO får hele 25 millioner utover å konvertere aksjer til en pris som ensidig går i BO’s favør.
Og hva synes dere om styreformannen når en leser informasjonen lengre oppe på denne tråden i en annen aksje?
Og hva med presalget av Tokens, går det bra?
I ELE må en passe på og lese seg opp for her er det flere fallgruver (gruve her også) enn de fleste andre aksjer på OSE?
Tenk at ELE selv kun sitter igjen med 25 millioner av de 50 millionene netto etter at gebyret til BO på hele 25 millioner er betalt (innen jul). Synes dere at det er en fair deal for ELE at BO får hele 25 millioner utover å konvertere aksjer til en pris som ensidig går i BO’s favør.
Og hva synes dere om styreformannen når en leser informasjonen lengre oppe på denne tråden i en annen aksje?
Og hva med presalget av Tokens, går det bra?
I ELE må en passe på og lese seg opp for her er det flere fallgruver (gruve her også) enn de fleste andre aksjer på OSE?
rischioso
18.09.2018 kl 22:00
4073
Trans(j)er eller ei - spennende blir det om 2 tallet holder denne gangen eller om vi igjen får en dupp på undersiden - det er faktisk ikke mer enn 3 uker siden sist den var under 2nok....
fallgruvene i ele er bare småtterier i forhold til apcl...den har gått fra 12kr og ned til 1 kr. de som har kjøpt på 12kr og ned til 1.20 får aldri pengene tilbake i apcl. penger tilbake på skatten derimot...wow
Sorlandsinvest
19.09.2018 kl 07:30
3932
Rikstoto har solgt igjen...BULL ELE!
Allesyndling
19.09.2018 kl 07:53
3900
Man får ikke penger tilbake på skatten, du slipper bare å skatte av det tapte senere
nopetter
19.09.2018 kl 09:15
3800
Sorlandsinvest skrev Rikstoto har solgt igjen...BULL ELE!
Ja nå først ser jeg det ikke rart det var så stille fra han :)
at du aldri lærer risotto du har jo gått på en betydelig oppgangssmell i denne aksjen flere ganger før.
at du aldri lærer risotto du har jo gått på en betydelig oppgangssmell i denne aksjen flere ganger før.