Questerre Great New Study from Montreal Economic Institute

ak78
28.05.2020 kl 12:02 4449

Vet noen om noen spesifikke nyheter vedr. oppstart av pilot? Skulle vel vært noen møter i lokalsamfunnene nå i våres, men det utgikk vel pga corona.... QEC holder kortene tett til brystet nå, bruker være et godt tegn ;-)
Vikingen
28.05.2020 kl 12:03 4445

Helt enig.
Jeg har også ventet så langtid, at jeg sagtens kan vente lidt mere.
I det her tilfælde vil det ikke give mening at afslå QEC.
Giv dem muligheden for at bevise “clean tec” - og dur det ikke så afslå.
Så er spørgsmålet bare - er de overhovedet klar med teknikken - jeg kan godt undre mig over hvorfor vi ikke høre noget til arbejdet med “clean tec”?
Slettet bruker
28.05.2020 kl 12:42 4391

Man må være Qec aksjonær for å se et fnugg av håp når selveste primeministeren - sjæfen selv - uttaler seg entusiastisk om elektrifisering av Quebec og 40% mindre oljeforbruk innen 2030. Fra en av linkene til ak78: https://nationalpost.com/news/canada/legault-announces-plan-to-electrify-quebecs-economy-reduce-oil-consumption

Legault announces plan to electrify Quebec's economy, reduce oil consumption. He said that from now on his government will only finance public transit projects that are electric and that are built mostly in Quebec

The Canadian Press
May 26, 2019
3:27 PM EDT
9Last Updated
May 26, 2019
4:23

MONTREAL — Quebec Premier Francois Legault says his government will move to electrify transportation systems, buildings and businesses in order to reduce oil consumption in Quebec by 40 per cent by 2030.

He made the announcement today as his party held a general council meeting in Montreal.

Legault said his plan to electrify Quebec will require massive investments, which he said could be unlocked by reviewing the management of the government’s Green Fund and by increasing funding for infrastructure planning.

He said that from now on his government will only finance public transit projects that are electric and that are built mostly in Quebec, and will take steps to ensure that all new public buildings be powered by clean energy as of 2020.
Redigert 28.05.2020 kl 15:05 Du må logge inn for å svare
aagot
28.05.2020 kl 15:56 4240

Dersom dette har vert så enkelt har vel norge gjort det for lenge siden, bare prat for å få bore noen brønner og holde på oss godtroende aksjonærer.Var å nippet til å selge meg ut i dag da den passerte 0,80 men så falt den som er stein igjen, skulle hatt bank da jeg kjøpte denne, vil bli ruin å sitte lengre.MØKK
Slettet bruker
28.05.2020 kl 17:51 4153

Kongen af klippe/klister alias PU får som vanligt teksten til at passe i egen agenda 👏🤣
Slettet bruker
28.05.2020 kl 21:28 4003

Pete09.
"Kongen af klippe/klister alias PU får som vanligt teksten til at passe i egen agenda 👏🤣"

Nå var det ak78 som limte inn disse linkene. Jeg siterte Legault ordrett fra en av ak78's linker.
https://nationalpost.com/news/canada/legault-announces-plan-to-electrify-quebecs-economy-reduce-oil-consumption
— Quebec Premier Francois Legault says his government will move to electrify transportation systems, buildings and businesses in order to reduce oil consumption in Quebec by 40 per cent by 2030.
Redigert 28.05.2020 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.06.2020 kl 11:36 3532

Fin dag på børsen og olja snart 40$, for vingeklippede Qec er historien en annen. En ørkenvandring de ikke overlever.
Fluefiskeren
02.06.2020 kl 12:08 3482

Du virker nesten som du fryder deg, men du kan da ikke være så simpel ovenfor folk som taper penger?

Eller?
Slettet bruker
02.06.2020 kl 12:14 3465

Fryder meg? Det er dine ord. Jeg har jo gjort det motsatte, nemlig og advare mot å investere i Qec siden dren lå på 6-8kr . Jeg har prøvd å spare dere for nedgangen og mot å tape penger.
Carlsen73
02.06.2020 kl 12:21 3452

Okay! Så DIN mission her i livet er at redde “dumdristige” investorer fra at investere i en aktie, som du ikke selv har interesse i at købe?
Hvis du ønsker at redde nogen eller noget, så er der altså steder og organisationer, hvor indsatsen gør betydeligt mere gavn.
Men det var rart at få gang i debatten igen, som jo ellers har stået stille siden i torsdags.
Fluefiskeren
02.06.2020 kl 12:24 3438

Fastholder at du synes å fryde deg når det går dårlig. Du trenger ikke å bekymre deg for meg i hvert fall da det er mange år siden jeg var aksjonær og gjorde en kule faktisk på aksjen da.

Det må være lov å komme både med positive og negative ting på et slikt forum bare det er begrunnet. Det er vel egentlig bra for debatten. Men det er lavmål når man trives med andres ulykke som jeg synes du har en sterk tendens til. Du opptrer litt sånn også DNO-trådene har jeg observert.
Vuppz
02.06.2020 kl 16:08 3286

StevepickXL/PickUp/Chris85 eller hva han velger å kalle seg denne gangen, hater alt som har med olje og gass å gjøre. Han har som eneste oppgave å få reddet verden fra fossile olje- og gassprodukter, og han har spesielt sett seg ut QEC og DNO som sine hovedmotstandere. Han er lønnet av miljøbevegelsen for å skrive dritt om disse selskapene og han har selv tapt store penger på QEC før han kom på tanken om sin negativitet til aksjen. I tillegg har han som følge av den politiske situasjonen i Quebec fått lykketreff etter å ha hevdet at QEC-aksjen skal ned til 1 krone, og han later som om han har peiling på situasjonen i Quebec som følge av dette. På grunn av dyktig ledelse vil QEC komme tilbake så snart pandemien er over og gassprisene stiger. Se også dagens artikler i Finansavisen om utviklingen i LNG-markedet. Hva tror dere disse skipene skal frakte ? QEC kommer garantert tilbake og det er snart klart for å spenne sikkerhetsbeltene igjen for en enorm stigning.
Redigert 02.06.2020 kl 16:10 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
02.06.2020 kl 16:25 3262

Kan du dokumentere at han er betalt av miljøbevegelsen for å skrive dritt?

Vanskelig ellers å tro på det.
Slettet bruker
02.06.2020 kl 17:36 3170

Har aldri nevnt krona som Vuppz påstår. Jeg har nevnt 80 øre som kursmål for mange måneder siden og et 2-sifret beløp hvis Qec mot all min formodning skulle lykkes i Quebec. Også resten av innlegget til Vuppz er oppspinn.
Redigert 02.06.2020 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
piff
02.06.2020 kl 18:44 3094

SP.
Du har kommet med samme oppgulp i en årrekker nå både på qec tråden og i DNO. Du må ha lidd smertelig i begge disse selskapene.
Er klar over at det er din form for av behandling av ditt hode ved tilfredsstillelse men slike oppgulp her inne.

Kom deg for guds skyld vidre her i livet. Med bedring på alle plan. Eller trenger de enda et parr år her inne på QEC og DNO tråden for etterbehandling. Bare undres.
Redigert 02.06.2020 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
morgendagen
02.06.2020 kl 22:07 2933

Noen som vil ha noen % ta plass, denne kommer nok til å gå litt etter hvert.😄
Slettet bruker
02.06.2020 kl 22:36 2866

Kongen af klippe/klister alias PU trives stadig med artikler som passer efter egen agenda 👏👏🤣🤣......trist liv 😢
Slettet bruker
02.06.2020 kl 22:58 2822

Så vidt jeg husker, falt Qec kursen også før pandemien. Å gi pandemien all skylda for kursfallet som Vuppz gjør, blir derfor feil. Så selv etter pandemien vil Qec ledelsen stå overfor store uløste utfordringer hvis selskapet har overlevd. Vuppz spør også om hva LNG skipene skal frakte (underforstått hvis ikke gass fra Quebec)? Gass fra oljeprovinsen Alberta , selvfølgelig. Vannkraftprovinsen Quebec har jo ingen nevneverdig gassproduksjon og har bundet seg opp til Alberta som eneleverandør for å støtte canadisk gassproduksjon i overgangen til fornybar energi. Men hele LNG prosjektet henger nå i en tynn tråd etter at verdens 4. rikeste mann, den legendariske investoren Warren Buffett har trukket seg på grunn rådende omstendigheter. Dette er dårlige nyheter for Alberta som fra før sliter med store markedsføringsproblemer i konkurranse med importert gass og olje, men konsekvensen for Quebec blir at Alberta gassen fraktes som den tidligere er blitt gjort og nå til en markedsprispris som får Legault til å gni seg i hendene av lutter glede.
Redigert 03.06.2020 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
piff
03.06.2020 kl 12:15 2502

Markede har rett. Og Qec er ikke mer verd pr i dag dessverre, tidligere gaiding er totalt skrivebom fra selskapet. Qec har ikke levert . selv om en holder utenfor quebec.
Årsakene er poletikken i quebec og coraona tidene med dertil masakre i oljeprisen.
Det har vært taust fra selskapet over en lengere tid nå. Så gjenstår det og se om selskapet evner og øke produksjonen framover med stigende oljepriser.
Er ikke aksjonær ,men følger selskapet og ser det litt an hva de foretar framover.
Slettet bruker
04.06.2020 kl 19:04 2082

Questerre skrev Innlegget er slettet
Du savner de så mye så du måtte lage et nytt brukernavn å fortelle oss andre?