Blant børsens heteste doblingskandidater

cybear
PGS 18.05.2020 kl 04:25 16815

Oljeprisen fortsetter å stige, det samme gjør børsene. Samtidig synker corona-relaterte dødsfall i en rekke land - land som en etter en gradvis åpner opp økonomien igjen. Selskaper som PGS blir hardest rammet ved store negative svingninger i markedet, men vil være blant selskapene som har størst oppside ved tegn til normalisering av verdensøkonomien og stigende oljepris. Jeg vil bli overrasket om PGS-kursen ender under 4 innen onsdag og veien er heller ikke lang til adskillig høyere kurser.. Short-andelen har dessuten sunket betraktelig. Så vidt jeg kan se er det nå kun én aktør med en større short-posisjon, Whitebox Advisors med 3,07% av utestående aksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 18:19 Du må logge inn for å svare
Sh12
07.07.2020 kl 18:06 2031

mercedesglk skrev enig med Kim.
Hvorfor er stemningen så tildels negativ mot et såpss sterkt selskap? Får vente til torsdagen å se, så får de som har solgt seg ut angre. Jeg er ihvertfall optimistisk! Gode nyheter i vente.
nemi's
07.07.2020 kl 18:22 2006

De nye seismikkene du omtaler kommer revisor snart til å finne skrevet i null. Hva nå enn seismikkene til PGS måtte drive med. Sånn går det med alt som ikke genererer inntekter - enten det er seismikker eller bibliotek.

Bra du har peiling, da.

Kursmål er 2 kr. Av grunner som allerede er nevnt av oss analytikere.
Sh12
07.07.2020 kl 19:23 1935

Så da er vell ikke du annet enn en av de analytikerne som med vilje drar ned prisen for å selv få en god inngang?
Dere analytikere gjør ikke annet enn å lyve annenhvert ord dere spytter ut.
Sh12
07.07.2020 kl 19:36 1910

Matsern og nemi’s. Tydlig at dere to prøver å dra ned prisen til deres egen fordel her på forumet. Får bare håpe folk ikke biter på.
Slettet bruker
07.07.2020 kl 19:42 1893

Sikkert noen som kan kan legge ut info om omsetningen som forventes for anodene til Mseis hittil i år, da vil vi kunne sammenligne PGS/ Mseis og forventet kurs framover. Bli ikke overasket om Mseis har større omsetning,i følge trådene som er veldig positive. Jeg forholder meg fremdeles til PGS, selv om selskapet får mye pes fra endel inlegg. Spennende aksje framover.
Slettet bruker
07.07.2020 kl 20:41 1801

Jeg er sikker på at du bruker lenger tid på å vurdere hvilken grill du skal kjøpe, enn du brukte på vurdering av aksjekjøpet i PGS.
Slettet bruker
07.07.2020 kl 21:04 1759

Og som de sa om Tesla...
Slettet bruker
07.07.2020 kl 21:19 1729

Nå er Tesla et unikt moderne teknologiselskap. PGS er et selskap med gammel teknologi fra 70-tallet og svære baljer på sjøen ingen har bruk for.
Skal man dra noen paraleller her, så må det være at Magseis er som Tesla. Unik moderne teknologi bygget inhouse og samtidig blir marginalisert. Noder er ikke noe nytt, ikke elbiler heller. Men både tesla og magseis revolusjonerer sin bransje
Redigert 07.07.2020 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
lopogkjop
07.07.2020 kl 21:47 1688

Måten du utrykker deg er ikke bra Matsern, det er for lengst ikke morsomt lengre. Du kanskje må oppsøke lege isteden for hegnar forumet. :(

Havbunnseismikk er ganske eldgammel det også og har gått gjennom mange forbedringer over de siste 20 år, akkurat som streamer teknologi har gjort det over de siste 40år. Og det vil fortsette.

Å sammenligne mseis med tesla er helt latterlig, det sier litt om innsikten din. Det er lite som er unik til mseis, tvert imot, det er mange andre nodeselskap på markedet, og oyo geospace er blant de største og mest etablerte konkurenter når det gjelder rene noder. Fairfield var en dårlig match, nodene sine er gammel men de var ekspert på rov operasjon. Det eneste mseis gjorde riktig var å automatisere nodehåndteringen. MASS noder begynner å bli gammel og er dyrt. Msies må henge med ellers blir de der hvor Fairfield var før mergeren med mseis.

Nå handler denne tråden om pgs og det blir uansett interessant å se hva de har å komme med på torsdag. Utsiktene for resten av året blir ikke bra, det har ikke noe å gjøre med at streamere er gammel, tvert imot, men utviklinger i seismikkmarkedet generelt og de kostnader pgs har, og ja de er dritt. Vanskelig å se hvordan de noen gang kan rydde opp i det. Aksjekursen vil nok svinge en del men går nok ikke over 5kr med de første, iallefall ikke langsiktig. Kanskje den spretter opp litt av og til. Det samme vil nok gjelde mseis, men såklart er nedsiden større for pgs. Ikke pga streamer vs noder, men gjeldstyngden.

Slettet bruker
07.07.2020 kl 22:15 1636

Du bommer fullstendig. Skjønner at du ble irritert og trigget av min sammenligning av Tesla og Magseis, for det er mange likheter. Det finnes mange rariteter innen elbiler og noder. Tesla og Magseis er markedsleder i hver sin bransje og det er gode grunner til det. PGS med sine streamerskip er som gamle uintelligente fossilbiler, mens Magseis sine lithium ion batteridrevne noder er som intelligente moderne Teslaer.

Nå er målet til alle seismikkselskaper, å kunne produsere de beste seismikkbildene til en fornuftig pris. Streamer og noder kan ikke sammenlignes, fordi forskjellen i bildekvalitet er formidabel. Så der er jo PGS ute av konkurransen allerede.

Fortsetter etterspørselen etter noder å øke, kan det bli eventyrlig ville aksjekurser i Magseis.
Redigert 07.07.2020 kl 22:28 Du må logge inn for å svare