NAS - Tiden er inne, bud forventes innen 31. oktober
Hei der kjære flykapteiner og blivende flyvertinner!
Jeg har tidligere lovet forumets flyinteresserte å informere om når tiden er inne, folkens, tiden er inne nå.
Tiden har kommet, det gjelder nå å feste stroppen på flysetet, utstyre seg med deilige polerte pilotbriller og vinke til flyvertinnen og be om et glass perfekt temperert Dom Perignon.
Mitt sveitsiske arbåndsur viser nå 31. august, og fra og med mandag i neste uke går vi inn i de to mest spennende månedene i Norwegian Air Shuttles liv.
Bjørn Kjos med famile er klar til å selge nå, det trenger man ikke å analysere noe nærmere. Avtalen mellom Bank Norwegian og NAS har de siste månedene blitt optimalisert, slik at Norwegian sitter igjen med en større andel av kaken, og i tillegg har det blitt formalisert en noe sterkere bindende avtale mellom de to selskapene.
Simpson skal ikke spekulere i navn på budgiver eller budpris, det eneste jeg er rimelig sikker på er at innen 31. oktober så har noe substansielt skjedd med virksomheten. Enten blir hele selskapet solgt, eller så splittes short/long haul opp og selges stykkvis.
Kjære forumvenner, jeg lar det nå være opp til dere å spekulere i oppkjøpspris og eventuelle kjøpere, Simpson nøyer seg med å stå på aksjonærlisten og nok en gang innkassere penger på en budpremie.
Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler og god på transaksjoner
Shareville: EricSimpsonjr
Jeg har tidligere lovet forumets flyinteresserte å informere om når tiden er inne, folkens, tiden er inne nå.
Tiden har kommet, det gjelder nå å feste stroppen på flysetet, utstyre seg med deilige polerte pilotbriller og vinke til flyvertinnen og be om et glass perfekt temperert Dom Perignon.
Mitt sveitsiske arbåndsur viser nå 31. august, og fra og med mandag i neste uke går vi inn i de to mest spennende månedene i Norwegian Air Shuttles liv.
Bjørn Kjos med famile er klar til å selge nå, det trenger man ikke å analysere noe nærmere. Avtalen mellom Bank Norwegian og NAS har de siste månedene blitt optimalisert, slik at Norwegian sitter igjen med en større andel av kaken, og i tillegg har det blitt formalisert en noe sterkere bindende avtale mellom de to selskapene.
Simpson skal ikke spekulere i navn på budgiver eller budpris, det eneste jeg er rimelig sikker på er at innen 31. oktober så har noe substansielt skjedd med virksomheten. Enten blir hele selskapet solgt, eller så splittes short/long haul opp og selges stykkvis.
Kjære forumvenner, jeg lar det nå være opp til dere å spekulere i oppkjøpspris og eventuelle kjøpere, Simpson nøyer seg med å stå på aksjonærlisten og nok en gang innkassere penger på en budpremie.
Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler og god på transaksjoner
Shareville: EricSimpsonjr
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
nafa
07.09.2018 kl 18:24
10699
Søndre skrev Når skal vi begynne å høste ?
Søndre
Jeg tolker spørsmålet ditt dithen at du er ute etter et klokkeslett i dag eller neste uke ?
Mitt svar til deg er at jeg regner med høstingen begynte fra kursen nylig sto i ca 240 og fram til nu og så videre i resten av 2018 og 2019, 2020, 2021 osv framover inntil selskapet kanskje en gang selges.
Jeg tolker spørsmålet ditt dithen at du er ute etter et klokkeslett i dag eller neste uke ?
Mitt svar til deg er at jeg regner med høstingen begynte fra kursen nylig sto i ca 240 og fram til nu og så videre i resten av 2018 og 2019, 2020, 2021 osv framover inntil selskapet kanskje en gang selges.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Klokkeslett er vanskelige saker, men mandager er de dagene Simpson liker best.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
doctor
08.09.2018 kl 12:23
10434
tror personlig at Qatar ønsker en rask avgjørelse, mandag fk?
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
nafa
08.09.2018 kl 14:34
10371
En del tåkeprat fra NAS-folk her nå.
Uansett så vet noen mer enn andre vet, slik er det alltid , viktig eller uviktig.
Eller så er det noen som skriver slik at noen skal tro at noen vet noe som er verd å vite, eller ;-)
Uansett så vet noen mer enn andre vet, slik er det alltid , viktig eller uviktig.
Eller så er det noen som skriver slik at noen skal tro at noen vet noe som er verd å vite, eller ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Tåkeprat har ikke Simpson noe til overs for. Har slått meg ned på Bjerke travbane i dag, her er det kun fakta og ingen tåkeprat fra gamblerne..
Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler og en sjelden gang glad i gambling
Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler og en sjelden gang glad i gambling
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
cinet
12.09.2018 kl 16:06
9967
Oljeprisen tynger , men nas er uten tvil på rett vei. Her blir det bedre og bedre tall utover høsten.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Artikkelen er noen dager gammel nå men har ikke sett noen andre dele den her:
https://www.vg.no/reise/i/On9Wol/norwegian-karet-til-grnneste-flyselskap
Det gir jo en god offset til mangelen på drivstoffhedging med økende priser. Selvfølgelig vært gunstig å ha tatt noen andre valg i fjor, men skaden blir ihvertfall mitigert.
https://www.vg.no/reise/i/On9Wol/norwegian-karet-til-grnneste-flyselskap
Det gir jo en god offset til mangelen på drivstoffhedging med økende priser. Selvfølgelig vært gunstig å ha tatt noen andre valg i fjor, men skaden blir ihvertfall mitigert.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Dreamliner-problemene fortsetter for Norwegian
Selskapet må fortsette å wetlease tre langdistansefly, også for vintertrafikken, melder danske Check-in.dk.
Det er problemer med Rolls-Royce-motorene på Dreamlinerflyene fra Boeing som er årsaken til at Norwegian må fortsette i leiemarkedet.
I sommer ble flyselskapet tvunget til å leie fly fra fire forskjellige selskaper for å dekke opp hullet som ble skapt da Dreamliner-fly med motorer fra Rolls-Royce måtte gjennom en ekstra oppgradering.
Vedlikeholdsprogrammet fortsetter, og dermed må Norwegian leie vikarfly fra EuroAtlantic (en Boeing 777–200ER), Wamos Air (Airbus A320–200) og Privelege Style (Boeing 777–200).
https://aksjelive.e24.no/article/bKve2v
Selskapet må fortsette å wetlease tre langdistansefly, også for vintertrafikken, melder danske Check-in.dk.
Det er problemer med Rolls-Royce-motorene på Dreamlinerflyene fra Boeing som er årsaken til at Norwegian må fortsette i leiemarkedet.
I sommer ble flyselskapet tvunget til å leie fly fra fire forskjellige selskaper for å dekke opp hullet som ble skapt da Dreamliner-fly med motorer fra Rolls-Royce måtte gjennom en ekstra oppgradering.
Vedlikeholdsprogrammet fortsetter, og dermed må Norwegian leie vikarfly fra EuroAtlantic (en Boeing 777–200ER), Wamos Air (Airbus A320–200) og Privelege Style (Boeing 777–200).
https://aksjelive.e24.no/article/bKve2v
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
cinet
17.09.2018 kl 23:11
9225
Godt forsøk hektar, men dette vet du, og alle andre at RR dekker. Har lite å si for NAS, men dårlig reklame for RR. NAS fly høyt videre, selv uten oppkjøpspremie.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Søndre
18.09.2018 kl 08:55
9036
Hvem betaler for utgiftene knyttet til problemene med motorene ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
"Rolls-Royce had initially put the cost of fixing the “package C” engines at £370m but indicated in April that figure would rise with the cost of replacing more parts and paying airlines compensation. Analysts have put the bill at up to £1bn."
https://www.theguardian.com/business/2018/jun/11/rolls-royce-engine-problems-job-cuts-boeing-787
Det kommer alt an på avtalen de har med Rolls Royce men jeg skulle tro at i verste fall dekker de en del av kostnadene Norwegian utsettes for gjennom å måtte leie fly for å erstatte de som står på bakken. Avhengig av garantiavtalen er det mulig de må dekke alt, vet ikke om Norwegian har sagt noe konkret om dette tidligere. Særlig siden oppgraderingen ikke er frivillig.
https://www.theguardian.com/business/2018/jun/11/rolls-royce-engine-problems-job-cuts-boeing-787
Det kommer alt an på avtalen de har med Rolls Royce men jeg skulle tro at i verste fall dekker de en del av kostnadene Norwegian utsettes for gjennom å måtte leie fly for å erstatte de som står på bakken. Avhengig av garantiavtalen er det mulig de må dekke alt, vet ikke om Norwegian har sagt noe konkret om dette tidligere. Særlig siden oppgraderingen ikke er frivillig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Donny
18.09.2018 kl 16:13
8834
Hva skjer med NAS i dag? Rett ned.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Søndre
18.09.2018 kl 17:48
8725
Oljeprisen, her har NAS vært smarte.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Epona
02.10.2018 kl 12:26
8239
Ikke noe moro når en får anledning til å kjøpe billige Norwegian aksjer og BankNorwegian er nede. Mener så absolutt at på torsdag vil igjen Kjos & co overraske på den positive siden, men selskapet er nå rammet av negativ fokus på bransjen generelt.
Fikk etterhvert rokkert litt og kjøpte mer NAS, men vet jo ikke når kursen raser ...
Fikk etterhvert rokkert litt og kjøpte mer NAS, men vet jo ikke når kursen raser ...
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Utroligt at shorter får lov til at sænke kursen, og kloge analytiker der har regnet ud at når olie stiger så får NAS større udgifter til fuel.
Et salg er på vej, og burde løfte kursen over 400
Et salg er på vej, og burde løfte kursen over 400
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
IshebaA
02.10.2018 kl 12:49
8187
Synes nå ikke det er så "utrolig" jeg da...mer eller mindre standard for de fleste tradingaksjer som er kursstyrt av mer enn én faktor.
Jeg er noe usikker på torsdagstallene, mye av verdisettingen i NAS siden Mai er noe blåst opp av oppkjøpssignalene. Jeg er dog positiv til aksjen og for meg blir et selskap med så klare og tydelige oppkjøpssignaler attraktivt å prøve et lite lodd i.
Jeg er noe usikker på torsdagstallene, mye av verdisettingen i NAS siden Mai er noe blåst opp av oppkjøpssignalene. Jeg er dog positiv til aksjen og for meg blir et selskap med så klare og tydelige oppkjøpssignaler attraktivt å prøve et lite lodd i.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
IshebaA
02.10.2018 kl 21:05
7959
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Ratingbyraa-venter-flere-flykonkurser
Interessant lesning, la oss håpe bransjen ser det samme.
Interessant lesning, la oss håpe bransjen ser det samme.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Er det i gang da? Tenker at dersom IAG nå trekker seg så vil shortandelen eksplodere som en... tja, eneste analogien jeg kom på i farten handlet om muslimer så lar den ligge. Poenget er, det vil knalle. Samtidig kjemperisiko med short nå. Med dårlige eller "ok" trafikktall er det sannsynlig at kursen får seg en videre smell og Kjos & Co er nok langt mer villige til å godta 350-400 kr bud når aksjen ligger på 200 enn når den ligger på 270.
Er det i gang da? Tenker at dersom IAG nå trekker seg så vil shortandelen eksplodere som en... tja, eneste analogien jeg kom på i farten handlet om muslimer så lar den ligge. Poenget er, det vil knalle. Samtidig kjemperisiko med short nå. Med dårlige eller "ok" trafikktall er det sannsynlig at kursen får seg en videre smell og Kjos & Co er nok langt mer villige til å godta 350-400 kr bud når aksjen ligger på 200 enn når den ligger på 270.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
ULKEN
03.10.2018 kl 18:27
7627
Ser at shortposisjonene reduseres, senest i dag. https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
200 første stopp, deretter 150. Skifteretten siste stasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Den øker Ulken. Marshall Wace LLP dekket inn under 0,5% 8. februar. Parvus har sittet stille siden 29. juni.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
lillele0n
03.10.2018 kl 22:42
7425
Da håper jeg du er short.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Epona
04.10.2018 kl 19:27
7161
Denne er fersk, shorterne har fått blod på tann ...
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Søndre
04.10.2018 kl 20:39
7066
Økt fra 2,45 % 2.10 til 2,54 % 3.10.
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Og mange ligger usynlig, med poster under 0,5%
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Er det vår gode venn Bjørn Kjos som forer shorterne med aksjer igjen?
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Hei der kjære aksjonærer og blivende flykapteiner.
Nå kom det akkurat inn en meget sær børsmelding, bare hør her:
Norwegian Finans Holding ASA : Utenlandsk aksjonær med mer enn 5 % har fremsatt krav om ekstraordinær generalforsamling for å vurdere eventuell sekundærnotering i London
Norwegian Finans Holding ASA har etter at markedet stengte i dag mottatt brev
fra en utenlandsk aksjonær med mer enn 5 % av aksjene i selskapet hvor det er
reist krav om en ekstraordinær generalforsamling for å vurdere et forslag om å
søke om sekundærnotering av selskapets aksjer på Main Market på London Stock
Exchange.
Styret vil gjennomgå henvendelsen i samråd med sine rådgivere og den nevnte
aksjonæren og vil holde markedet informert om eventuelle vedtak i styret basert
på henvendelsen.
Denne informasjonen er meldepliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.
For ytterligere informasjon kontakt finansdirektør Pål Svenkerud, telefon: +
47 93403904
---
Simpson har aldri sett en lignende forespørsel i sine 20 år på Oslo Børs. Er det oppkjøperen av NAS som har tatt en posisjon i NOFI for å sikre kontroll over denne delen også? Kan det være at denne oppkjøperen holder til i Storbritannia siden det er ønskelig med en sekundærnotering der?
Vi skal heller ikke glemme at melding om salg av to fly også ble børsmeldt tidligere i kveld, normalt ville man vel ventet til i morgen hvis resultatene hadde vært svake.
Noen tanker før morgendagen? Er dere forberedt?
Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler og lomma proppfull av penger
Shareville: EricSimpsonjr
Nå kom det akkurat inn en meget sær børsmelding, bare hør her:
Norwegian Finans Holding ASA : Utenlandsk aksjonær med mer enn 5 % har fremsatt krav om ekstraordinær generalforsamling for å vurdere eventuell sekundærnotering i London
Norwegian Finans Holding ASA har etter at markedet stengte i dag mottatt brev
fra en utenlandsk aksjonær med mer enn 5 % av aksjene i selskapet hvor det er
reist krav om en ekstraordinær generalforsamling for å vurdere et forslag om å
søke om sekundærnotering av selskapets aksjer på Main Market på London Stock
Exchange.
Styret vil gjennomgå henvendelsen i samråd med sine rådgivere og den nevnte
aksjonæren og vil holde markedet informert om eventuelle vedtak i styret basert
på henvendelsen.
Denne informasjonen er meldepliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.
For ytterligere informasjon kontakt finansdirektør Pål Svenkerud, telefon: +
47 93403904
---
Simpson har aldri sett en lignende forespørsel i sine 20 år på Oslo Børs. Er det oppkjøperen av NAS som har tatt en posisjon i NOFI for å sikre kontroll over denne delen også? Kan det være at denne oppkjøperen holder til i Storbritannia siden det er ønskelig med en sekundærnotering der?
Vi skal heller ikke glemme at melding om salg av to fly også ble børsmeldt tidligere i kveld, normalt ville man vel ventet til i morgen hvis resultatene hadde vært svake.
Noen tanker før morgendagen? Er dere forberedt?
Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler og lomma proppfull av penger
Shareville: EricSimpsonjr
Redigert 21.01.2021 kl 03:34
Du må logge inn for å svare
Her ser man topp 20 i NOFI, det er 3 stk som ligger over 5% så kan man selv vurdere hvem dette kan være.
https://www.banknorwegian.no/OmOss/InvestorRelations/Shareholders
https://www.banknorwegian.no/OmOss/InvestorRelations/Shareholders
Redigert 24.10.2018 kl 23:31
Du må logge inn for å svare
London per dags dato, men såkalte eksperter peker på Paris eller Frankfurt etter Brexit.
Man hever ikke markedsverdien av NOFI ved å flytte noteringen til London, markedet er tross alt mer effisient enn som så. Hvem er da denne aksjonæren med mer enn 5%, det er iallefall ikke Folketrygdfondet som har levert inn ønsket. Kanskje det er Norwegian Air Shuttle som har levert inn kravet for å tilfredsstille oppkjøperen?
Hehe
Man hever ikke markedsverdien av NOFI ved å flytte noteringen til London, markedet er tross alt mer effisient enn som så. Hvem er da denne aksjonæren med mer enn 5%, det er iallefall ikke Folketrygdfondet som har levert inn ønsket. Kanskje det er Norwegian Air Shuttle som har levert inn kravet for å tilfredsstille oppkjøperen?
Hehe
Redigert 24.10.2018 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
Det er kun en utenlandsk aksjonær med 5% eller mer, og de sitter med nominee hos Goldman.
Jeg har vanskelig for å ikke se at det ikke har en sammenheng til et potensielt salg å gjøre. Veldig vanskelig, men holder alle muligheter åpne.
Jeg har vanskelig for å ikke se at det ikke har en sammenheng til et potensielt salg å gjøre. Veldig vanskelig, men holder alle muligheter åpne.
Redigert 25.10.2018 kl 00:05
Du må logge inn for å svare
Bjørnar_ skrev Hvor ligger denne børsmelding?
Nå er det tydeligvis alvor i NAS, hva blir budet på?
Tipper shortere nå får panikk og må dekke seg inn utover dagen. NAS er nok snart tilbake mellom kr 250-280?
25/10-2018 10:35:00: (NAS) Norwegian Air Shuttle i «fremtredende» samtaler
Finansdirektør Geir Karlsen i Norwegian sier at selskapet er i «fremtredende» samtaler.
Ekstern link: http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Norwegian-Air-Shuttle-i-fremtredende-samtaler
Tipper shortere nå får panikk og må dekke seg inn utover dagen. NAS er nok snart tilbake mellom kr 250-280?
25/10-2018 10:35:00: (NAS) Norwegian Air Shuttle i «fremtredende» samtaler
Finansdirektør Geir Karlsen i Norwegian sier at selskapet er i «fremtredende» samtaler.
Ekstern link: http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Norwegian-Air-Shuttle-i-fremtredende-samtaler
"Fremtredende samtaler" gjelder salg av fly, ikke oppkjøp.
Ny spennende dag i NAS, hvem tør stå utenfor over helgen?
Tror det blir et godt trykk oppover utover dagen etter de gode signalene som er gitt og antar også mange shortere begynner å dekke inn shorten. Det er tross alt ikke lenge siden NAS var godt høyrer i kurs enn dagens nivå.
Tror det blir et godt trykk oppover utover dagen etter de gode signalene som er gitt og antar også mange shortere begynner å dekke inn shorten. Det er tross alt ikke lenge siden NAS var godt høyrer i kurs enn dagens nivå.
Hei der kjære flyvertinner og bookingansvarlige.
Dette har vært en tung dag, politiet forlot akkurat kontorbygningen min.
I et ekstraordinært styremøte ble det i dag vedtatt at regnskapsføreren min skal nedskrive verdien av investeringen i Norwegian Air Shuttle til 0. Vi hadde ikke mange alternativer, men når vi nå har fått bekreftet at det ikke ble noe oppkjøp innen utgangen av oktober må vi forholde oss til planen og nedskrive hele investeringen som tapt. Vi har aldri tidligere opplevd en lignende situasjon for noen av våre investeringer, og det er helt surrealistisk at hele verdien av Norwegian nå har forsvunnet som dugg for solen, kun fordi Bjørn Kjos foretrakk å selge noen overflødige fly fremfor å selge alle flyene.
Regnskapsføreren min forsøkte å være vanskelig på møtet, og mente blant annet at det var noen regnskapsregler (gud vet hvor han har lært det) som forbyr full nedskriving av likvide anleggsmidler hvis de fortsatt har en verdi. Uansett, for å gjøre en lang historie kort, det hele endte med at jeg i sinne tok brekkjernet som sto inntil veggen utenfor styrerommet og slo så hardt på styrebordet at det knakk i to, for så kaste hele brekkjernet ut av vinduet rett etterpå. Jeg trumfet gjennom at denne helvetes regnskapsføreren kan gjøre hva pokker han vil med hele aksjebeholdningen, bare han ikke bruker aksjene på alkohol, ny firmabil eller går på generalforsamlingene. Som om ikke det var nok, så ringte det på døren og jaggu var det ikke to politikonstabler som hadde fått melding om bråk i nabolaget og knuste vinduer. Ja, vi har jo styremøte svarte jeg.
I kveld skal Simpson sørge over at Norwegian er nedskrevet til null, og heller nyte at landets Judas nr 2, Knut Arild Hareide har pensjonert seg.
Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler og kan bruke brekkjern
Shareville: EricSimpsonjr
Dette har vært en tung dag, politiet forlot akkurat kontorbygningen min.
I et ekstraordinært styremøte ble det i dag vedtatt at regnskapsføreren min skal nedskrive verdien av investeringen i Norwegian Air Shuttle til 0. Vi hadde ikke mange alternativer, men når vi nå har fått bekreftet at det ikke ble noe oppkjøp innen utgangen av oktober må vi forholde oss til planen og nedskrive hele investeringen som tapt. Vi har aldri tidligere opplevd en lignende situasjon for noen av våre investeringer, og det er helt surrealistisk at hele verdien av Norwegian nå har forsvunnet som dugg for solen, kun fordi Bjørn Kjos foretrakk å selge noen overflødige fly fremfor å selge alle flyene.
Regnskapsføreren min forsøkte å være vanskelig på møtet, og mente blant annet at det var noen regnskapsregler (gud vet hvor han har lært det) som forbyr full nedskriving av likvide anleggsmidler hvis de fortsatt har en verdi. Uansett, for å gjøre en lang historie kort, det hele endte med at jeg i sinne tok brekkjernet som sto inntil veggen utenfor styrerommet og slo så hardt på styrebordet at det knakk i to, for så kaste hele brekkjernet ut av vinduet rett etterpå. Jeg trumfet gjennom at denne helvetes regnskapsføreren kan gjøre hva pokker han vil med hele aksjebeholdningen, bare han ikke bruker aksjene på alkohol, ny firmabil eller går på generalforsamlingene. Som om ikke det var nok, så ringte det på døren og jaggu var det ikke to politikonstabler som hadde fått melding om bråk i nabolaget og knuste vinduer. Ja, vi har jo styremøte svarte jeg.
I kveld skal Simpson sørge over at Norwegian er nedskrevet til null, og heller nyte at landets Judas nr 2, Knut Arild Hareide har pensjonert seg.
Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler og kan bruke brekkjern
Shareville: EricSimpsonjr
Fy faen så bra du skriver. Simpson er beste skribent på forumet. Stor fan!
Noen som vil gjette hvem Judas nr. 1 er?
Det er en meget godt kjent norsk mann, som i lang tid har vært berømt for sitt arbeide utenfor landets grenser.. Han har frontet Norge på sin måte i mange år, men måtte også bøte for overmakten til slutt, akkurat som Hareide.
Det er en meget godt kjent norsk mann, som i lang tid har vært berømt for sitt arbeide utenfor landets grenser.. Han har frontet Norge på sin måte i mange år, men måtte også bøte for overmakten til slutt, akkurat som Hareide.
Hammers
02.11.2018 kl 22:49
3449
Vanskelig å tippe hvem DU mener det er.
Politikk, økonomi - eller innen hva. Lever han? Hvis JA er Quisling utelukket!
Et par ledetråder har du vel.
Hilsen Hammers.....som uten hjelpemidler mener at du KAN tenke på Jagland - og utnevnelsen av kineseren til fredsprisen.
Et DYRT valg for Norge! Også HAN møtte overmakten i norsk politikk - og ble deretter sendt til Europarådet.
Også DER går det visst trått for ham.
Politikk, økonomi - eller innen hva. Lever han? Hvis JA er Quisling utelukket!
Et par ledetråder har du vel.
Hilsen Hammers.....som uten hjelpemidler mener at du KAN tenke på Jagland - og utnevnelsen av kineseren til fredsprisen.
Et DYRT valg for Norge! Også HAN møtte overmakten i norsk politikk - og ble deretter sendt til Europarådet.
Også DER går det visst trått for ham.
Redigert 02.11.2018 kl 23:00
Du må logge inn for å svare
Det er ikke hver dag man blir ringt opp fra Hamar og stemmen i enden av røret informerer om at hun representerer Norsk Tipping.
Hammers traff altså mer blink enn Ole Einar Bjørndalen i sine glansdager, etter målfoto er det kun Vidkun Quisling som overgår Knut Arild Hareide.
Over og ut fra Hamar.
Eric
Hammers traff altså mer blink enn Ole Einar Bjørndalen i sine glansdager, etter målfoto er det kun Vidkun Quisling som overgår Knut Arild Hareide.
Over og ut fra Hamar.
Eric
Hammers
03.11.2018 kl 01:05
3355
Takk for det - selv om det ikke kommer noen premie fra NT som man kan fylle lommene med!
Hilsen Hammers.......som normalt TREFFER blink...?!
Hilsen Hammers.......som normalt TREFFER blink...?!
-
«
- 1
- 2 »