Oppstart. 1-2 nye fly i luften pr.uke.
I takt med gradvis gjenåpning av europa, vil nok Norwegian flyene igjen komme på vingene, i tur og orden.
Oppstart av 1-2 fly pr.uke, den nærmeste tiden, til å dekke de mest lønnsomme rutene først. Ukentlige ruter og daglige ruter. :)
Oppstart av 1-2 fly pr.uke, den nærmeste tiden, til å dekke de mest lønnsomme rutene først. Ukentlige ruter og daglige ruter. :)
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Janic
27.05.2020 kl 19:18
6919
Allerede idag melder Dagsrevyen om at SAS starter opp igjen med internasjonale ruter.
Da må ikke Norwegian henge etter. Det kommer nok snart tilsvarende nyheter derfra også
Da må ikke Norwegian henge etter. Det kommer nok snart tilsvarende nyheter derfra også
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
rockpus
27.05.2020 kl 19:29
6885
Det koster mer å fly med tilnærmet tomme fly enn å stå på bakken.
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Janic
27.05.2020 kl 19:57
6822
Et sted må man jo starte. Trafikken tar seg nok raskt opp. Inntjening får man ikke uten et tilbud til kundene, etterspørsel vil det nok være.
Dette må jo selvfølgelig skje i takt med nedtrapping av corona restriksjoner både i Norge og andre land, det skjer nok fortløpende i Juni.
Dette må jo selvfølgelig skje i takt med nedtrapping av corona restriksjoner både i Norge og andre land, det skjer nok fortløpende i Juni.
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
stud_trd
27.05.2020 kl 20:18
6781
NAS har vel allerede kommunisert at de trenger mer penger for å få flere fly i lufta. Det er nettopp derfor de har skissert 7 fly ut året. Blir litt for tett med en ny emisjon allerede nå, spesielt når så mange tror at NAS er mer verdt enn noen gang og kommer til å gå som ei kule. ;-)
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Janic
27.05.2020 kl 20:34
6733
Trenge mer penger for å få fly i luften gjelder jo selvfølgelig bare om man lar stillstands-kostnader løpe videre helt til neste april,
uten inntekter, så kassen tømmes dag for dag.
Jo lengre man venter, desto dyrere blir det, og mer penger trengs. Så inntjening av penger må igang snarest mulig. (corona-mulig).
Man kan ikke drive noe selskap i det uendelige med bare emisjoner, man må også tjene inn penger underveis, om enn gradvis.
uten inntekter, så kassen tømmes dag for dag.
Jo lengre man venter, desto dyrere blir det, og mer penger trengs. Så inntjening av penger må igang snarest mulig. (corona-mulig).
Man kan ikke drive noe selskap i det uendelige med bare emisjoner, man må også tjene inn penger underveis, om enn gradvis.
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
stud_trd
27.05.2020 kl 21:45
6615
Liker optimismen din.
Fikk nettopp mailoppdatering fra NAS om rutenettet gjennom sommeren, og det ser jo veldig lovende ut.
Det mest eksotiske er Tromsø-Longyearbyen.
Spent på hva som blir servert 07.00 i morgen. ;-)
Fikk nettopp mailoppdatering fra NAS om rutenettet gjennom sommeren, og det ser jo veldig lovende ut.
Det mest eksotiske er Tromsø-Longyearbyen.
Spent på hva som blir servert 07.00 i morgen. ;-)
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Janic
01.06.2020 kl 21:44
6162
Starter så smått med Danmark da, så følger resten av europa i relativt raskt tempo.
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Ja, dette blir gøy. Selskapet er vel verdt mer enn tre milliarder kroner?
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Janic
02.06.2020 kl 19:13
5724
Verdi kommer nok med inntekter når trafikk har kommet igang, og gradvis tar seg opp.
Man kan vel ikke skape verdier på annen måte enn inntekter ?
Man kan vel ikke skape verdier på annen måte enn inntekter ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
FunTrade
03.06.2020 kl 00:39
5499
Når tror du NAS når break even? Når 75 fly er i luften?
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Hartepool
03.06.2020 kl 06:57
5376
Hedgetapet nesten reversert.
Flykostnadene drastisk redusert ,avgiftene borte.
Det blir ingen umiddelbar fest,men antakelig den største bedringen i resultat måned for måned noe selskap har levert .
Det er bedringen som gjør aksjekursen
Flykostnadene drastisk redusert ,avgiftene borte.
Det blir ingen umiddelbar fest,men antakelig den største bedringen i resultat måned for måned noe selskap har levert .
Det er bedringen som gjør aksjekursen
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Spesielt Q2 blir nok bra....
Det kommer vel et skriv uten presentasjon.....
Det kommer vel et skriv uten presentasjon.....
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Janic
05.06.2020 kl 01:15
4942
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/06/04/7534934/american-airlines-til-himmels-pa-wall-street
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Hartepool
05.06.2020 kl 08:04
4809
Usd/ nok 9,27
Norwegians gjeld redusert med ca 20% på en måned.
Norwegians gjeld redusert med ca 20% på en måned.
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
suspekt
05.06.2020 kl 08:25
4763
Forstår ikke riktig hvorfor det skal koste all verden å starte opp igjen en flyrute?? Personell er permitert, går hjemme å venter på telefon. Flyene er vedlikeholdt og står klar på bakken, bare å starte opp!! nermest. Så er det personell på flyplassene og bookingsystemene, det er jo også delevis på plass?
Håper ikke nas venter alt for lenge slik at andre selskap får innpass på de gode rutene.
Tror nas er litt for comfortabel med 7 fly i luften som jo staten har garantert for, resterende fly betales ikke leie for før de taes i bruk, slik som det er skrevet om. Fort å komme bakpå her. Har ikke så mye innsikt, men bruker kun sun fornuft!!
Håper ikke nas venter alt for lenge slik at andre selskap får innpass på de gode rutene.
Tror nas er litt for comfortabel med 7 fly i luften som jo staten har garantert for, resterende fly betales ikke leie for før de taes i bruk, slik som det er skrevet om. Fort å komme bakpå her. Har ikke så mye innsikt, men bruker kun sun fornuft!!
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Strategi
05.06.2020 kl 08:47
4710
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/06/05/7534988/norwegian-fraktet-kun-droyt-70.000-passasjerer-i-mai
Selskapet må nå få flere fly i luften ellers går det mot grusing av kursen.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/06/03/7534324/london-analytikere-slakter-norwegians-konsernsjef-jacob-schrams-grep
Selskapet gjør og har gjort en del grep som koster unødvendig mye og som får sterk negativ vinkling i media på kort sikt.
De må bli bedre på komunikasjon.
Selskapet må nå få flere fly i luften ellers går det mot grusing av kursen.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/06/03/7534324/london-analytikere-slakter-norwegians-konsernsjef-jacob-schrams-grep
Selskapet gjør og har gjort en del grep som koster unødvendig mye og som får sterk negativ vinkling i media på kort sikt.
De må bli bedre på komunikasjon.
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Transcendence
05.06.2020 kl 10:41
4588
Noen som har noen formeninger av hva vi kan forvente på halvårsrapporten som blir lansert Tirsdag neste uke? Noen nyheter som kan overaske?
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Hartepool
05.06.2020 kl 12:07
4481
Halvårsrapporten kommer i august.
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Ikke sikkert at det blir noen rapport. Mulig det ender opp med et informasjonsskriv med utvalgte nøkkeltall. Slik ble det hvertfall etter Q1. Tror man bør forholde seg til tall som er revisorgodkjent.
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Epona
08.06.2020 kl 18:07
4166
Ser ut til at NAS vil grounde mesteparten av flyparken på grunn av dette: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/id2413163/
Mulig de setter opp fly til Danmark, men før UD kommer med endrede reiseråd så skjer det ikke mer enn det som er av subsidierte flygninger nasjonalt. Full utnyttelse av setekapasiteten er vel heller ikke avklart fra norske myndigheter. Men aksjen kommer til å fly så fort noe løsner, dvs når det kommer ut noe positivt.
Mulig de setter opp fly til Danmark, men før UD kommer med endrede reiseråd så skjer det ikke mer enn det som er av subsidierte flygninger nasjonalt. Full utnyttelse av setekapasiteten er vel heller ikke avklart fra norske myndigheter. Men aksjen kommer til å fly så fort noe løsner, dvs når det kommer ut noe positivt.
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Janic
23.06.2020 kl 01:40
3752
Fra 7 til 20 fly i luften på noen få uker, er en god start det.
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
23.06.2020 kl 10:42
3587
NAS brakte koronasmitten til Norge. De fikk statlig hjelp til å redde dem fra konkurs. Nå vil de innføre en ny smittebølge i Norge. Galskap. Helt i strid med reiserådene fra de som reddet dem.
https://nordnorskdebatt.no/article/god-tur-puerto-corona
https://nordnorskdebatt.no/article/god-tur-puerto-corona
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Strategi
24.06.2020 kl 13:07
3298
Håpløst innlegg, å legge skylden for Corona på flyselskapene er vel passe drøyt.
Skulle flyene stått parkert måtte staten gått inn med mer midler tidlig.
Så manm må isåfall skylde på den norske stat.
Jeg regner med at vi Normenn er såpass ansvarlige at vi forholder oss til de rådene som er gitt i forhold til renslighet og avstand.
Skulle flyene stått parkert måtte staten gått inn med mer midler tidlig.
Så manm må isåfall skylde på den norske stat.
Jeg regner med at vi Normenn er såpass ansvarlige at vi forholder oss til de rådene som er gitt i forhold til renslighet og avstand.
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Dette må være det mest latterlige innlegget jeg har sett på ett debattforum, noen gang!!!! 🤣🤣🤣Legge skylden på et flyselskap for corona inn i landet. LOL🤣🤣🤣🤣
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
24.06.2020 kl 13:22
3262
At de som tilbrakte vinterferien i Italia og Østerrike brakte med seg koronaen er et faktum. Og de gikk ikke fram og tilbake for å si det sånn. At vi får en ny ladning smitte grunnet frislippet flyselskapene viser nå er temmelig sikkert.
Så får du bare synes det er latterlig, men jeg har mistanke om at du sitter i glasshus.
Leste du forresten artikkelen jeg linket til?
Så får du bare synes det er latterlig, men jeg har mistanke om at du sitter i glasshus.
Leste du forresten artikkelen jeg linket til?
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
24.06.2020 kl 13:55
3222
Her er forresten tilsvar fra fra Norwegian på artikkelen. Det viser at de ikke har forstått hva det dreier seg om i det hele tatt.
https://www.tv2.no/mening-og-analyse/11514053/
https://www.tv2.no/mening-og-analyse/11514053/
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Mr Fox
24.06.2020 kl 17:52
3104
De kan ikke ha en revisor som forventer reelle nedskrivninger av eiendeler må du da skjønne!
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Janic
25.06.2020 kl 16:01
2954
25.6.2020, 15:20 · TDN Finans Delayed
NORGE: EUROPA ÅPNES FOR NORDMENN 15. JULI -DN
Oslo (TDN Direkt): Dagens Næringsliv (DN) får bekreftet fra kilder i regjeringsapparatet at regjeringen hever innreiserestriksjonene 15. juli for innbyggere i EØS- og Schengen-området, skriver avisen torsdag.
På samme tid blir det mulig for nordmenn å reise ut til Europa og komme hjem igjen uten å måtte gå i karantene, skriver DN.
Klokken 16 kommer regjeringen med siste nytt om norske reiseråd.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
NORGE: EUROPA ÅPNES FOR NORDMENN 15. JULI -DN
Oslo (TDN Direkt): Dagens Næringsliv (DN) får bekreftet fra kilder i regjeringsapparatet at regjeringen hever innreiserestriksjonene 15. juli for innbyggere i EØS- og Schengen-området, skriver avisen torsdag.
På samme tid blir det mulig for nordmenn å reise ut til Europa og komme hjem igjen uten å måtte gå i karantene, skriver DN.
Klokken 16 kommer regjeringen med siste nytt om norske reiseråd.
LK finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Bringer
25.06.2020 kl 18:44
2838
Mye em-aksjer som skal ut fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare
Janic
25.06.2020 kl 21:35
2756
Hva får deg til å tro det ? Mange som helst vil selge på bunn, akkurat når en rekyl er iferd med å starte ?
Vi står helt klart foran en skikkelig rekyl og reprising ved restart av trafikk, kombinert med en skikkelig short-squeeze
Vi står helt klart foran en skikkelig rekyl og reprising ved restart av trafikk, kombinert med en skikkelig short-squeeze
Redigert 20.01.2021 kl 21:07
Du må logge inn for å svare