KOA - rekylen
Alle vet KOA vil få en solid rekyl, aksjen ble handlet vilt av gale svenske jalla tradere, det er bare tidsspørsmål før denne kjøres igjen.
Lagt ut falsk sperre post på 0,70kr i går, hvor det ble plukket godt i underkant av sperren.
I dag kommer nok en del Norwegian tradere over til KOA og blåser den i gjennom 0,7kr og opp mot og over krona, her er mange som sitter på sidelinjen og skal være med når KOA igjen flyr..
Lagt ut falsk sperre post på 0,70kr i går, hvor det ble plukket godt i underkant av sperren.
I dag kommer nok en del Norwegian tradere over til KOA og blåser den i gjennom 0,7kr og opp mot og over krona, her er mange som sitter på sidelinjen og skal være med når KOA igjen flyr..
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Null
10.07.2020 kl 06:13
6572
De som skriver om dobling
Kan dere legge inn noen tall som skal tilsi det?
Jo jeg har selv kjøpt en spekulativ post på 0,14 tallet, regnet litt på det nå i ettertid og lurer på hva som er naturlig topp.
Er ikke sikker på om jeg får ut så mye mer enn 0,15 0,17
Kan dere legge inn noen tall som skal tilsi det?
Jo jeg har selv kjøpt en spekulativ post på 0,14 tallet, regnet litt på det nå i ettertid og lurer på hva som er naturlig topp.
Er ikke sikker på om jeg får ut så mye mer enn 0,15 0,17
Redigert 21.01.2021 kl 00:29
Du må logge inn for å svare
Kongsberg Automotive har over 10.000 ansatte i 19 land, fordelt på 25 lokaliteter over hele verden. De har levert inntekter på over 1,1 milliarder norske kroner pr år. Inntektene blir selvfølgelig nok noe lavere i 2020 grunnet den ekstraordinære situasjonen world wide i forbindelse med COVID-19. Selskapet har likevel guidet at markedet er i ferd med å bedre seg. Aksjen har en markedsverdi på 1 mrd kr, så får en selv gjøre regnestykket. Det fremstår for meg som en ganske så pen oppside i denne, når kortsiktige Spetalen og Fredly nå er i ferd med å forlate aksjen for godt. La merke til at FAs oppslag i går sendte KOA videre opp. Tror mange vil bli overrasket over hvor høyt KOA-rekylen kan gå når den starter. Jeg har ihvertfall lastet opp på disse nivåer, og skal selge på langt høyere kurs enn dagens.
Redigert 21.01.2021 kl 00:29
Du må logge inn for å svare
Jeg kom meg nesten ikke ut i forigårs. Tror det er veldig mange aksjer etter emisjon. Det vil nok ta litt tid. Vi får se.
Redigert 21.01.2021 kl 00:29
Du må logge inn for å svare
De har fått inn 1mrd i emisjonen, men den skal svis av de neste kvartalene,så selskapet er ikke "verdt" 1mrd.
Redigert 21.01.2021 kl 00:29
Du må logge inn for å svare
Longline
10.07.2020 kl 16:10
6307
Tok ett lite lodd på denne på 0,13 og 150k aksjer,,Om de var dumt får tiden vise😜
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Null
10.07.2020 kl 17:56
6204
Long line
når kjøpte du da, om du har handlet over OSE så er det vel en stund siden 13 blank var aktuelt ;(
når kjøpte du da, om du har handlet over OSE så er det vel en stund siden 13 blank var aktuelt ;(
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Longline
10.07.2020 kl 18:58
6134
Jaja😜0,1398 da vist de er bedre😂
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Garmis
10.07.2020 kl 19:44
6101
Storkæller kjøpte på 0.10
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Null
10.07.2020 kl 22:11
5972
Longline skrev Jaja😜0,1398 da vist de er bedre😂
Fremdeles på 13 tallet, men nærmere 14 vil jeg si :)
Selv sitter jeg med kjøp fra i går på 14, men som deg 1480
Så tap ennå, må si jeg ikke helt vet hva man kan forvente av KOA
null
Selv sitter jeg med kjøp fra i går på 14, men som deg 1480
Så tap ennå, må si jeg ikke helt vet hva man kan forvente av KOA
null
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
10.07.2020 kl 22:15
5962
Ser vi KOA i 30 øre før jul?? Bil produksjonen kommer nok som en kule utover høsten. Masse nye modeller som kommer....pluss pluss
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Hadde ikke du et kursmål på kr 1,- eller mere for et døgn siden? Har du moderert deg? Er du langsiktig nok til å henge med til jul? Jeg tviler...
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
10.07.2020 kl 23:51
5850
Nå er du litt slem med meg....😜
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
For ordens skyld, det var denne bybonden som hadde kursmål som var hinsides all fornuft. 1000 ganger'n. Beklager at jeg forvekslet deg med bybonden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Furubonden
11.07.2020 kl 10:23
5526
Når aksjene på 10 øre fra rep emisjonen kommer, vil vi nok se 12-13 tallet. Om den vil gå oppover igjen kommer an på om det kommer noen positive nyheter fra selskapet. Har tro på selskapet, men er svært betenkt over kvaliteten på ledelsen. Dette grunnet måten emisjon ble gjennomført på. Det var nok et «show» hvor de ikke hadde styringen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
dotcom
11.07.2020 kl 10:25
5591
"De har levert inntekter på over 1,1 milliarder norske kroner pr år."
Regnskapene til KOA er i EUR, bare så det er nevnt. :)
Problemet til KOA er vel heller ikke omsetningen, men at driftsmarginene er svært lave. For 2019 var marginen bare litt over 5% og ikke nok til å dekke investeringer og finansutgifter. For 2020 er det all grunn til å anta at marginene blir negative selv om markedet henter seg inn. Det er en grunn til denne kriseemisjonen.
Godt mulig at det kan komme en rekyl i aksjeprisen når emisjonskammeratene er ferdige med sitt salg, men folk bør følge litt med for det er langt fra sikkert at oppgangen blir varig. Selskapet var priset til litt over 2 milliarder rundt nyttår. Det tilsvarer en kurs på omlag 30 øre hvis også reparasjonsemisjonen blir fulltegnet. Jeg ser ingen rasjonell grunn til at kursen skal opp til et slikt nivå før selskapet viser at de klarer å få akseptable driftsmarginer. Det vil vel tidligst skje i 2021/2022.
Det kan komme en rekyl, men neppe særlig høyere en 20 øre. Det er nå mange som har inngang mellom 10 og 15 øre så en rekyl kan stoppes ganske raskt av gevinstsikring. Når/hvis traderene blir lei av papiret, kan handelen gå inn i en fase med lav omsetning og flat eller synkende kurs i påvente av bedre resultater. Hvis det skjer kan KOA bli et ganske kjedelig papir å sitte med, så vær litt forsiktig med hvor mye dere satser.
Regnskapene til KOA er i EUR, bare så det er nevnt. :)
Problemet til KOA er vel heller ikke omsetningen, men at driftsmarginene er svært lave. For 2019 var marginen bare litt over 5% og ikke nok til å dekke investeringer og finansutgifter. For 2020 er det all grunn til å anta at marginene blir negative selv om markedet henter seg inn. Det er en grunn til denne kriseemisjonen.
Godt mulig at det kan komme en rekyl i aksjeprisen når emisjonskammeratene er ferdige med sitt salg, men folk bør følge litt med for det er langt fra sikkert at oppgangen blir varig. Selskapet var priset til litt over 2 milliarder rundt nyttår. Det tilsvarer en kurs på omlag 30 øre hvis også reparasjonsemisjonen blir fulltegnet. Jeg ser ingen rasjonell grunn til at kursen skal opp til et slikt nivå før selskapet viser at de klarer å få akseptable driftsmarginer. Det vil vel tidligst skje i 2021/2022.
Det kan komme en rekyl, men neppe særlig høyere en 20 øre. Det er nå mange som har inngang mellom 10 og 15 øre så en rekyl kan stoppes ganske raskt av gevinstsikring. Når/hvis traderene blir lei av papiret, kan handelen gå inn i en fase med lav omsetning og flat eller synkende kurs i påvente av bedre resultater. Hvis det skjer kan KOA bli et ganske kjedelig papir å sitte med, så vær litt forsiktig med hvor mye dere satser.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
G-Aksje
11.07.2020 kl 10:36
5580
Tenker at et kursmål mellom 35 og 45 øre bør være realistisk på sikt hvis verden kommer på «skinner». Det tilsvarer en verdi på selskapet på mellom 3,7 til 4,7 mrd.. Kurs ved årsskiftet tilsa en verdi rundt 3 mrd. (+6kr), men har i løpet av siste halvannet året vært oppe omtrent i 5 mrd. (+10kr). I selskapspresentasjonen i fbm. emi brukte de selv 50 øre som eksempel, kanskje litt optimistisk, men mye vil nok henge sammen med hvor fort vi kommer over covid 19. Vil nok komme en motsatt splitt etterhvert 10 til 1, noe som reduserer antall aksjer til ca. 1,045 mrd.. Kanskje større splitt for å komme godt under 1 mrd., det ser penere ut på papiret.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Baron
11.07.2020 kl 10:46
5597
Hei Marked, liten vesentlig detalj, det er 1,1 milliarder i euro tilsvarende 12-13 milliarder norske kroner i årlig omsetning er det KOA hadde i 2019 :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
TheKurgan
11.07.2020 kl 12:06
5560
Får vi en reverse split her ala SBX med 1:1000?
Kan vel ikke fortsette seriøst med x-antall aksjer til en øre-pris....
Kan vel ikke fortsette seriøst med x-antall aksjer til en øre-pris....
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Virker som folk flest her baserer sin investering i KOA på at de har nok kapital til å overleve 1 år til, og at aksjen er "lav". Er dette gode argumenter til å investere? Vi vet at industriproduksjonen har minket med 2% mer enn antatt, noe som går hardt utover bilindustri. Den har gått noe opp i Frankrike, meldt forrige uke, noe som er litt positivt. Men KOA vil slite, og det lenge. Aksjen kan jo fint stige basert på forventning, slik vi så 3 dager på rad for litt siden, men det er ikke pga KOA gjør det bra.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
locksley
11.07.2020 kl 21:24
5241
KOA er billig nå. Mcap 600 MNOK før emisjon pluss 1 milliard inn i cash gir mcap 1,6 milliard. Men cash inn fikser mye på kort og mellomlang sikt og selskapet er derfor mye bedre stilt enn før emisjon. Derfor vil nok aksjen stige til en mer fair prising når rep emi aksjene er i markedet. Fram til da vil det tynge. Dvs fra primo august tenker jeg den vil begynne stigning mot 30 til 40 øre, tilsvarende mcap 3-4 millarder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Deler synet ditt her locksley. Kursen kan nok være under press noen dager til dersom Spetalen og Fredly skal selge alle sine KOA-aksjer. Men det er jo ikke sikkert at de skal ut med hele beholdningen nå. -De har hentet noe gevinst og vurderer kanskje å avvente ytterligere salg til aksjen går høyere, men det er det jo bare de selv som vet svaret på :)
Endel venter nå på tildelingen i rep.emi, og det er liksom «opplest og vedtatt» at aksjen skal holde seg på dette nivået til da. Men stigningen kan godt komme tidligere. -Nettopp fordi alle vet at aksjen er krisepriset og at det skal lite til av meldinger fra selskapet om bedring for bilbransjen før aksjen skyter fart. Les makro-meldingen fra Kina i dag om at de melder om en bedring i økonomien og høyere vekst enn antatt -det er mot Kina man må se og forstå hva som skjer videre og hvor raskt veksten i bilbransjen tar seg opp igjen.
Mange har brent seg tidligere på at de trodde de skulle få så mange billige aksjer i en emisjon, bare for å konstatere at de fikk tildelt langt færre aksjer enn de ønsket. I tillegg startet stigningen tidligere enn de trodde. Endel glemmer også at siden man måtte være aksjonær pr 20. mai i år for å få tildelt aksjer i emisjonen har alle disse investorene som får tildelt aksjer i rep.emien et snitt på sine KOA-aksjer langt over dagens emisjonskurs. Har tidligere anslått at disse har et snitt på mellom 25 øre til 1 krone, men dette blir jo bare gjetninger. Kunne vært interessant å høre fra dere stayere som har vært aksjonærer i KOA lenge hvilket snitt dere har?
Endel venter nå på tildelingen i rep.emi, og det er liksom «opplest og vedtatt» at aksjen skal holde seg på dette nivået til da. Men stigningen kan godt komme tidligere. -Nettopp fordi alle vet at aksjen er krisepriset og at det skal lite til av meldinger fra selskapet om bedring for bilbransjen før aksjen skyter fart. Les makro-meldingen fra Kina i dag om at de melder om en bedring i økonomien og høyere vekst enn antatt -det er mot Kina man må se og forstå hva som skjer videre og hvor raskt veksten i bilbransjen tar seg opp igjen.
Mange har brent seg tidligere på at de trodde de skulle få så mange billige aksjer i en emisjon, bare for å konstatere at de fikk tildelt langt færre aksjer enn de ønsket. I tillegg startet stigningen tidligere enn de trodde. Endel glemmer også at siden man måtte være aksjonær pr 20. mai i år for å få tildelt aksjer i emisjonen har alle disse investorene som får tildelt aksjer i rep.emien et snitt på sine KOA-aksjer langt over dagens emisjonskurs. Har tidligere anslått at disse har et snitt på mellom 25 øre til 1 krone, men dette blir jo bare gjetninger. Kunne vært interessant å høre fra dere stayere som har vært aksjonærer i KOA lenge hvilket snitt dere har?
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Ikke glem at tidene er vanskelige. Man vet ikke engang drivstoffkodene framover. Hvilke transportmidler eller biler som kommer er vanskelige valg. Tesla er f.eks eneproduserende og trenger ikke deler fra f.eks Kongsberg. Vi får se kursen til selskapet selv. Jeg tror ikke noen redder noen i dagens urolige samfunn.. Når det gjelder aksjen var jeg selv inne og ser aksjen som interessant. Likevel opplevde jeg det svært vanskelig å få solgt selv om nivået jeg solgte på var der. Dette tyder på utvanning akkurat i øyeblikket. Vi får se, men jeg tror dessverre dette kan ta tid. Jeg tør ikke foreløpig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Jeg mener å huske aksjen sto i 1.40 den 20/5 , mange solgte seg ut to dager senere på 0.70 .Mange prøver å overtegne antall retter , men får de bare de som de har rett til så trenger de nok en kurs på 0.25- 30 for å gå i null. Endel har nok også noe høyere gjennomsnitt og trenger desto høyere kurs og blir nok sittende .
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
G-Aksje
12.07.2020 kl 11:02
4869
Tesla er kunde av KOA. Det ble opplyst i presentasjonen i fbm. EMI.
Om det er fossile, batteridrevet eller annet spiller ikke noen rolle for KOA, sjekk hva de leverer før du uttaler deg. Har en nisjeproduksjon på utstyr til fossile drivstofflinjer, det er det eneste. Ellers sikkerhetsutstyr, seter, komfort o.l..
Om det er fossile, batteridrevet eller annet spiller ikke noen rolle for KOA, sjekk hva de leverer før du uttaler deg. Har en nisjeproduksjon på utstyr til fossile drivstofflinjer, det er det eneste. Ellers sikkerhetsutstyr, seter, komfort o.l..
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Bare tull.Framtiden er sånn Kina har holdt på. Kopiere og starte opp selv med produksjon for så å bli totalleverandør.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Ja. NEL er vel klareste eksempelet på at Spetalen ikke alltid har rett. -Spetalen hentet en kortsiktig emisjonsgevinst og solgte seg vel ut på kurser rundt 3 kroner i NEL mener jeg det var. I ettertid vet vi jo hvordan det har gått med aksjen.
Edit, fant det. Enda bedre: Spetalen solgte 36 millioner NEL-aksjer til kurs 2,55 kroner 😉
https://aksjelive.e24.no/spetalen-selger-seg-ut-av-nel/1488870423121
Edit, fant det. Enda bedre: Spetalen solgte 36 millioner NEL-aksjer til kurs 2,55 kroner 😉
https://aksjelive.e24.no/spetalen-selger-seg-ut-av-nel/1488870423121
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
G-Aksje
12.07.2020 kl 11:13
4862
Baisere og haussere som deg har jeg null respekt for, skal du leve opp til nikket ditt får du i det minste være etterrettelig. Du drev på samme måte i NEL tråden, som sagt null respekt!
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
G-Aksje
12.07.2020 kl 11:16
4871
Hva har det med saken å gjøre at de leverer til Tesla, KOA produserer også i Kina.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
https://www.kongsbergautomotive.com/globalassets/investor-relations/events-and-presentations/kongsberg_automotive_investor_presentation_feb_2020.pdf
jeg kan ikke se at tesla blir nevnt blant alle kundene deres
jeg kan ikke se at tesla blir nevnt blant alle kundene deres
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
H2TK
12.07.2020 kl 13:52
7735
Det ble nevnt på invester presentasjonen til CEO. Har presiserte at blandet annet Tesla manglet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
dotcom
13.07.2020 kl 16:46
7320
Ned en prosent på synkende volum på en dag hvor hovedindeksen er opp 2,4%, og ennå venter man på 3 milliarder nye 10 øres akser.
Nå spøker det litt for den rekylen.
Nå spøker det litt for den rekylen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
marketdoctor
13.07.2020 kl 17:53
7227
Det betyr at KOA er overpriset :=)) Selg dere ut hvis dere ikke vil tape mer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
stocken
13.07.2020 kl 23:42
6948
Har fyllt på med aksjer 0,139 -0,142,i dag,skal vel ikke så mye mer ned før rekylen
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
fastinvest
13.07.2020 kl 23:51
6950
Vet du når de 10 milliarder aksjene kommer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Zolly
14.07.2020 kl 10:34
6695
Jeg tenker rekylen først kommer når Spetalen & co er ferdige med nedsalget. Tror uansett kr 0,1240 var bunnen medmindre hele markedet får en ny kjempenedtur. August/september blir spennende.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Kan det tænkes at kursen vil starte på omkring 0,10 når de 3 mia nye aktier kommer i markedet.
På den måde vil markedsværdien på Kongsberg stadig være 1 mia nok.
Det er også muligt at de laver et omvendt split, 1/50 måske, således aktien åbner i 5,00. Alt er muligt.
På den måde vil markedsværdien på Kongsberg stadig være 1 mia nok.
Det er også muligt at de laver et omvendt split, 1/50 måske, således aktien åbner i 5,00. Alt er muligt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
TheKurgan
14.07.2020 kl 12:07
6569
NB: Kongsberg er et annet selskap som også ligger i Kongsberg med ticker KOG.
Hold deg til KOA for å unngå misforståelser her.
Hold deg til KOA for å unngå misforståelser her.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Phantom
14.07.2020 kl 12:12
6583
Når starter rekylen?? Jeg venter på rekylen,
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Ved ikke hvad du snakker om. Jeg kommenterer på KOA. Det er den aktie det handler om i den her tråd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Biggi77
14.07.2020 kl 12:52
6532
8 øre er bunnen!! Har du glemt det?
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Den skal i 10 øre enten en vil eller ikke..
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Phantom
14.07.2020 kl 13:17
6502
KOMMER ALDRI REKYLEN,kankje etter på
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Null
14.07.2020 kl 13:19
7170
VI kommer ikke til å se 0,1 dette for da er det ingen som tjener penger
Det som også er sikkert er at de som kjøpte på rettet emisjon tjener penger ned mot 0,1, mens de som nå kommer med sine emisjonsaksjer har vel omtrent
0,4 i snitt på de aksjen de fikk delta med + eminsjonsaksjene
så de vil ikke selge seg ned mot 0,1
Det som også er sikkert er at de som kjøpte på rettet emisjon tjener penger ned mot 0,1, mens de som nå kommer med sine emisjonsaksjer har vel omtrent
0,4 i snitt på de aksjen de fikk delta med + eminsjonsaksjene
så de vil ikke selge seg ned mot 0,1
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
dotcom
14.07.2020 kl 14:07
7105
- "VI kommer ikke til å se 0,1 dette for da er det ingen som tjener penger"
Det var da en utrolig merkelig påstand. Folk selger aksjer med tap hele tiden for å unngå videre nedgang og begrense tapet, eller rett og slett fordi det finnes case som ser bedre ut og har høyere oppside. Jeg vet ikke om kursen kommer så lavt som 10 øre eller lavere, men man er rimelig naiv hvis man ikke tror det er mulig.
Det var da en utrolig merkelig påstand. Folk selger aksjer med tap hele tiden for å unngå videre nedgang og begrense tapet, eller rett og slett fordi det finnes case som ser bedre ut og har høyere oppside. Jeg vet ikke om kursen kommer så lavt som 10 øre eller lavere, men man er rimelig naiv hvis man ikke tror det er mulig.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Zolly
14.07.2020 kl 14:43
7030
Etter rep emisjonen har koa ca 1mrd på bok. La oss si at prisen går ned til kr 0,10. Det betyr at selskapet ikke prises til mer enn cirka det egenkapitalen utgjør - mao nærmest konkursprising. For meg høres det ekstremt lavt ut med tanke på at bilindustrien ikke forsvinner med det første og det faktum at koa faktisk leverte gode resultater for bare 6 mnd siden.
Når Spettet & Arnie får tømt seg helt så kommer rekylen og da er det kjipt å forsattt sitte der og vente på kr 0,08...
Når Spettet & Arnie får tømt seg helt så kommer rekylen og da er det kjipt å forsattt sitte der og vente på kr 0,08...
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
telefusken
14.07.2020 kl 17:20
6877
Dette er et norsk forum, og i Norge er "Kongsberg" som selskap ensbetydende med foretaket "Kongsberg Gruppen" som har ticker KOG. KOG og KOA har begge utspring fra gamle Kongsberg Våpenfabrikk, men det er alt de har felles nå. Det har vært noen misforståelser omkring dette oppigjennom årene, så derfor bør du se det som et vennligsinnet råd å være spesifikk med hensyn til navn.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Og produksjonen til Koa i Norge ligger ikke på Kongsberg men på Raufoss,i nærheten av gamle Raufoss amunisjonsfabrikk nå Nammo.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare